Tävlingsdagen avklarad! :)

Nu sitter jag äntligen hemma efter en dags tävling, helt slut!
Calli var jätte duktig, det var hans allra första tävling, och typ andra gången han var på travbanan.
Kom till travbanan till 8 på morgonen, och gav hästarna hö.
F1 (femgång) startade kl. 9.00, och höll på ca. en timme, jag och matilda var lite grindvakt då, och jag fotta lite åå, dock hade jag glömt ladda kameran så hann bara fotografera typ 2 hästar? eller nått sånt.
Jag och matilda sku ju rida med varandra så vi vi bytte med Carro och Manda att de fick va grindvakter istället och vi sku gå och fixa iordning hästarna. Värmde upp calli i 15-20 minuter? och han kändes riktigt bra.
Testade lite trav, tölt och pass (menat med galopp endast!), men nääe han sku passa! Och då är hag inte passlagd ännu, men när jag satt i en vänstergaloppskänkel så for han iväg i ren pass, och tänkte nästan inte stanna. "FORT DE ÄR KUL!!!" sa Calli.
Så han har nog lite pass i sig ;) (nått vi ska träna på skulason kursen! *peppppp*)
Jag och tilda starta som fjärde startgrupp, och jag sku rida in först, hans tölt kändes riktigt bra tills vi kom till den första kurvan och vidare hela långsidan och halva nästa kurva, då han blev rädd för publiken och speakerbåset, de var inte kul sa calli, läskiga grejer. Men fick ändå lite tölt på honom! :D
Traven gick ju knappt alls då han höll på fjolla en massa och speciellt på den där långsidan, och de var då jag kände "Damn, kommer inte våga rida galopp, då kommer han hoppa ur banan". Men de var skritt däremellan som tur var, hamna i kurvan, helt perfekt till galoppen måste jag säga! ;)
skritten kändes bra, vi har lite svårt med att slappna av bara, men vi fick mycket långsammare skritt än vad jag trodde de sku bli!
Sista gångarten var ju galoppen och den gångart jag var mest "rädd" för, om man kan säga så? Men banne mig han var typ snällast i den gångarten och tjaffsa inte ett dugg när vi kom på raksträckan där publiken och speakerbåset va. Dock höll de på bli pass på ena långsidan åå! ;)
"Nu vill jag köra lite pass, för de är ju här passlägnings starten är" sa calli! Blir att tävla i femgångsgrenar till nästa år. (När vi kollade på sista grenen P2 - speedpass, så sa jag åt mamma att de där ska jag och calli köra nästa år hahaa ;D Dock tyckte hon inte om den idén eftersom de gick alldeles för snabbt för hennes smak.)
men mina poäng vart:
Jenny - 3,1
Pia - 3,3
Pauli - 2,9
Låga poäng kanske? Men de skiter jag fullständigt i, det var calles första gång och han är inte så lättriden heller, han är sjukt svårriden! Och fick verkligen "rida" honom idag, verkligen kämpa med honom för att hålla oss på banan.
men annars så de poäng jag är jätte stolt över så är att jag fick av Jenny 4,0 i tölt och skritten, och 4,0 av pauli och Pia i galoppen. 4,0 var våra högsta poäng, men han var sjukt duktig! :)
till T7:an så hann jag inte värma upp alls då de sa att de sku va försenade med 15 min, att vi sku börja ca. 13.00, men när klockan är 12.50 så går första ekipage in på banan? man bahh what? och jag och tilda starta som andra, och hann inte alls värma upp. Men där kändes han bra, lite travtaktig och lite för snabb och nojjsa inte så mkt på långsidan där speakerbåset var, men de blev lite galopp och andra gångarter där istället. Men fick över de till tölt direkt.
men poängen där blev:
Jenny - 3,3
Pia - 3,3
Pauli - 4,0 <---- FATTA 4,0 från den SNÅLASTE domaren!!! trodde jag sku få typ 1,5 av honom när jag fick så låga av de andra.
Jätte stolt över calli, dock räckte de inte till någon finalplats, men de gör inget, vi tar dem i vår! ;)
kan även nämna att jag har typ inte alls ridit calle nå mycket! O.o
högst 15 gånger.
Film kommer senare från V5 uttagningen
Och om nån har bilder från dagen så får de gärna skicka till mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0