Skolan snart...

okej ska snart sticka till skolan, vi börjar 10.50 eller vi ska hämta ett prov, sen kan man fara hem igen? hahaa helt onödigt att fara dit eller? ;)
Och jag kommer sen måsta vänta tills 13.05 för att kunna komma hem, om jag inte åker in till godby och mamma kommer efter mig därifrån? Då kan jag fara ut och skritta med Muni, eller nått? Ta det lugnt, gosa lite. En riktig Mys tur i detta fina väder! :D

Idag blir de då att packa packa packa i stallet, och städa städa städa! Mycket grejer lite här och där som är munis^^
För imorgon så kommer han få flytta till syrran, och flytt ihop med Dimbra-liiiiten och Freyja. Så jag ska packa ihop alla grejer idag, och imorgon far jag till Cia och fixar större hage och sedan rider jag över han dit, kommer ta kameran med mig! :D
Jag gissar på att Muni kommer bli högst i rang sen, ledarhästen Muni! :)
För Freyja är sjukt låg i rang, går bara undan och Dimbra vill bara va kompis med allt och alla? Och Muni han går  början undan sen blir han kaxig! xD hahaa^^
jajaaa... Muni är i alla fall grymt söt! Och var jätte duktig i helgen!! :)<3
Ska faktiskt på "lång" tur nån gång och rida ner till lillfadervik och simma med honom, fast de kommer bli en "lång tur" ;)
Men skit samma, vill kolla hur Muni reagerar tror jag tänker ta med hela tjej gänget då! :D
Eller just ja... Us sommaravslutning = SIMMA med hästarna, då jäklar ska jag och Muni med, tror jag rider dit honom den dan, sen så får han stå över natten där i tranvik i så fall? och dagen efter rida hem honom, eller tvärt om? Meen de är länge kvar... damn vad jag snackar?
Ojoj nu har jag babblat som vanligt, borde skärpa mig. Har inte kameran med mig i dag så inga nya bilder :( Men jag tror ni överlever om ni får se när Muni släps ihop med Freyja och Dimbra! :) Det är hans tjejor de! De har mest sett varandra på håll, och han blir lite "småhingstig" när han ser dem, Och busar upp sig! BUUUS! :D
Och nån gång hade Freyja och Dimbra varit på rymmen, så Janina släppte ihop dem med Wynja, Muni och Freyr på morgonhö. Freyja och Dimbra har ju gått med Wynja och Freyr förut. Men Freyr var jätte elak mot muni och tjejorna så han måsta vi sätta i en box! Om man är stygg mot tjejorna så måst man stå inne! ;)
Men Muni var helt till sig, och total kär hahaa^^ Söt powwwwniiiee! :D
btw. de prov jag får ut idag tror jag att jag kommer få en 4! :D YeY (har skalan 1-5 så 1 är sämst och 5 är bäst!)
Har många fyror i mitt betyg! :) en 1:a i finska första kursen, sen några 2:or, och några 3:or och mest 4:or och 4-6 5:or? xD Så jag är ändå nöjd med mitt betyg! :) Ska försöka läsa upp kurser nästa år, försöka! Det är mest den där hemska finskan som förstör för mig...GILLAR DEN INTE!!! Men jajaa, nu ska jag sluta babbla och försöka göra nå vettigt! kanske kommer ett till onödigt inlägg! ;) men bara kanske!!! xD hahaa^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0