Nervös..

okej nu blev jag nervös! då jag fick se att jag är FÖRST ut i V5 (lätt fyrgång)!!!! O.o

01      01          V       XX         003    Jenny Karlsson [Ungdom] - Muni Från Yttringe

02      01          V       XX         008    Anja Sundblom - Edall

03      02          V       XX         006    Sandra Danielsson [Ungdom] - Nói frá Hnjúki

04      02          V       XX         001    Elin Andersén [Ungdom] - Sambó frá Uxahrygg II

05      03          V       XX         015    Rebecca Andersson [Ungdom] - Femri

06      03          V       XX         017    Johanna Wikström - Mökkvi frá Hvammi

07      04          H       XX         011    Linda Karlsson - Flikka

08      05          H       XX         005    Jenny Sjölund [Ungdom] - Leira från Midgård

09      05          H       XX         016    Anna Swahn [Ungdom] - Gimstein frá Þoreyjarnúpi

10      06          H       XX         004    Carolina Wiklund [Ungdom] - Jarl frá Árbakka

11      06          H       XX         010    Fanny Mattsson [Ungdom] - Lukka

12      07          H       XX         009    Frida Mattsson [Ungdom] - Hausti från Stenstuge

13      07          H       XX         018    Emilia Donalds [Ungdom] - Freyr frá Mosfellsbae

Det ska bli super kul, längtar som tusan! och jag känner mig sjukt nervös redan! jag är glad över att Muni står där över natten så slipper jag stressa nått med honom imorgon! för de blir aldrig bra

startordning för T8 (lätt tölt)

01      01          V       XX         017    Johanna Wikström - Mökkvi frá Hvammi

02      02          V       XX         006    Sandra Danielsson [Ungdom] - Nói frá Hnjúki

03      02          V       XX         015    Rebecca Andersson [Ungdom] - Femri

04      03          V       XX         007    Anja Sundblom - Lif

05      03          V       XX         001    Elin Andersén [Ungdom] - Sambó frá Uxahrygg II

06      04          H       XX         011    Linda Karlsson - Flikka

07      04          H       XX         003    Jenny Karlsson [Ungdom] - Muni Från Yttringe

08      05          H       XX         005    Jenny Sjölund [Ungdom] - Leira från Midgård

09      05          H       XX         018    Emilia Donalds [Ungdom] - Freyr frá Mosfellsbae

10      06          H       XX         009    Frida Mattsson [Ungdom] - Hausti från Stenstuge

11      06          H       XX         010    Fanny Mattsson [Ungdom] - Lukka

 

Så i fyrgången kommer jag börja värma upp direkt när jag kommer dit, och tölten så blir de att börja värma up vid första starten! om inte tidigare! han ska vara ordentligt uppvärmd! följsam och mjuk!

igår när vi red lektion för syrran slutade vi med att göra galoppfattningar, vi gjorde ungefär 8 st? 1 blev höger galopp, men de var den första jag gjorde och då gjorde jag inte som jag skulle göra när jag vill ta vänster galopp, asså jag gjorde vänster galoppskänkel med det finns ett annat knep som funkar bra på muni och freyja! :) så de kör jag hårt med!! ;)

(galoppfattning, lite ostadig kändes den, men annars väldigt bra, och rätt galopp jag bad om! = Vänstar)

gillar de skarpt, fast carro vet redan om de knepet eftersom jag sa det till henne på travbanan, när vi var och tränade. Men en av de där galoppfattningarna fick jag en väldigt bra galoppfattning, han var stadig och tänkte rätt, var mjuk, och balancerad. och så blev de några pass steg vid nån galoppfattning och såå... nog har jag en 5g häst lite smått! ;) men man märker som tusan att han är en Askur avkomma då han inte vill arbeta mera! xD

men muni är fin ändå! :)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0