Dagens ridövning

Ska försöka börja med att göra en "dagens ridövning" lite nu och då. Så jag börjar ikväll med en övning som jag gjorde ikväll med Hausti lite. Övade trav - galopp för att  få mer sväv i galoppen.
Dagens ridövning! Checka bloggen! :)<br /> <br /> <font size="6" color="#3366FF"><a href=
Sen så alla vet, jag r inte 100 på det här med bokstäver, men det här är dom bokstäverna som finns på ridbanan jag rida å idag iaf, om jag kommer ihåg rätt! Men huvudsaken är att alla fattar! :)
I alla fall, den här övningen går ut på att man är på åttvolten. Man ska trava där det orangea är och galopp vid det röda! Men det behövs bara ett par steg, det viktigaste är fattningen från trav och avsaktningen till trav för min del alla fall! Det beror ju väldigt mycket på vad man behöver öva på med sin häst/ponny, men jag gillar den här övningen och den är nyttig för Hausti speciellt!
Och sen vill jag bara tillägga en sak som jag har fått höra som jag tycker låter logiskt:
"En bra skritt, ger en bra trav, som ger en bra galopp!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0