Dag 1 – Presentation av mig själv - Jenny

(skriver jenny efter ifall frida åxå vill göra detta!)
Jag är 16 år blir 17 den 15 november, de suger lite smått att fylla så sent! Men that´s life. Jag har hållit på med hästar sedan jag var 5-6 år, har gått totalt ca 4 år på ridskola, men har börjat sen hoppat av och sen börjat igen, och sen hoppat av igen. Jag red på Midgård. Men numera rider jag då inte på ridskola, har en foderhäst som heter Muni, har haft tidigare en foder/sköthäst eller vad vi nu kan kalla det? och så har jag varit mycket och hjälpt andra med sina hästar då de inte har haft tid eller velat ha sällskap.
Jag älskar att hålla på med hästar, de är nått som alltid får mig på bra humör. mina fritid består utav Muni, kompisar, brandkår, fotboll och på sommaren golf, och jag får inte glöma bort fotografering. Har en Nikon systemkamera, med standard objektiv + 50-200mm, ska köpa ett 70-300mm till! Det passar perfekt till islandshäst tävlingar, då man kan få hela hästen på bild fast den är på andra sidan, och att ekipaget inte blir allt för litet!
Men nog om det, jag har gått i Sunds skola (åk 1-6), och sedan GHS (åk 7-9), och numera går jag första året på Handels, och det är snart sommarlov, eller man kan säga att jag har typ tagit det, eftersom vi bara har praktiken kvar! :) Mina bästa betyg i skolan är då 5 (= 10), vi har mellan 1-5 i betygskalan. Och mitt sämsta är numera en 2:a! eftersom jag fick 1 i första finska kursen, har aldrig haft finska förut!
Vad mer kan man säga? jag är inte blond och blåögd, jag är mer svart hårig, och min ögonfärg:

dock är denna bild inte så bra? jag är mer gul-brun innerst mot pupillen, sedan blir de lite grön aktig tog och sedan lite blått och sist ut är det en mörk blå ring! :)
Men jag diggar färgen en aning, ser inge negativt med den, i så fall ser jag mer negativt på andra som bara har t.ex. tråkiga blåa ögon, som är väldigt vanligt, och sånna som har hel bruna ögon. Men de är ändå vackrare med bruna ögon än blåa enligt mig! :) fast gröna ögon slår inget! ;D
Guuud vad jag babblar, det kanske ni märker? jag är sådan som kan börja med en sak och sedan börja babbla om nått helt annat!
Min hårfärg från början var mörkblond, men jag villa va brunett och sedan blev de mörkare och mörkare, ett tag var jag näst intill platina blond, och de är nått jag ångrar! De slet så in i ****** för håret! :S dock tror jag inte de hjälper att jag håller på färgar de ganska mkt... :S
men jag vill vara mörkhårig! ^^
-
Jag bor i Sund och i Hammarland, men de ställer jag bor så är jag inte skriven i nått av de husen?! visst de ligger i sund där jag är skriven, men jag bor inte där.
Där jag bor i sund så har jag knappt 100meter till vattnet = blir mycket simmande på sommaren! och det är långgrunt de är superhärligt att rida hit ner med häst och simma, ska göra de nån gång då de blir varmare! :)
men de är långt från "civilisationen" enligt mig...typ alla bor i byn då, förutom jag och frida som bor typ grannar utanför all civilisation, med en fyjävlig grusväg och lång om man går/cyklar och massor av uppförsbackar om man ska cykla till byn. Dock gör jag inte sånt mera! ;) nu är jag för fet för de och kör moppe^^
Dock gillar jag att säga att jag är fet, fast jag inte är de! nått som faller mig i smaken... :)
jag är 166,5 cm lång och min vikt går mellan 48-53kg! och den kroppsdel jag är mest stolt över är min midja! :)
Annars så ser jag ut såhär:
Första gången jag lägger upp en ego pic
Tror jag har sagt det mesta nu eller?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0