Vad vill jag bli när jag blir stor?

Jag har ju gått första året på handels nu, ska börja andra till hösten. Men efter handels vet jag inte alls vad jag ska göra? Jag har ingen aning, kommer säkert börja jobba, chansar att jag kommer vara sjukt skoltrött efter handels. Men ändå skulle jag villa gå en ordentligt utbildning inom hästsporten, jag vill inte bli bara en hästskötare, jag vill inte bli en instruktör eller ridlärare, suger på att förklara saker. Jag vill ta emot hästar på tillridning, det är vad jag skulle vilja, tycker det är jätte kul att se de hästar jag har haft på foder, eller sköthäst eller vafan man ska kalla det?
jovisst det är 2 st som jag har lagt ner sjukt mkt tid på, men det har faktiskt lönat sig, och jag har lärt mig mycket från båda. Såklart snackar jag om Bangsi och Muni, 2 helt olika individer, motsater helt enkelt, Muni gillar att jobba, Bangsi hatade det. Jag lägger ner mycket tid på de hästar jag har, och ser till att det faktiskt ska finnas resultat. Bara på nån månad har det givit mycket.
Jag brukar ofta dagdrömma mig bort, att jag äger en stor gård, med 1 stall där de rymms 5-10 hästar i, själv anser jag att det blir för mycket annars. En stor volt, och en ridbana 20x40, och ett ridhus 20x40, större behöver man inte. Och sedan stora hagar med både skog, småbeg, stockar och stenar. En bra miljö för en islandshäst. Vindskydd i hagarna.
Jag skulle verkligen kunna leva med det, ett jobb som man älskar. Alla hästar har sina problem och jag och bangsi hade stora motgångar ibland, och jag måste säga att jag löste många, och tillsammans blev det bra. Då jag har tränat med dessa hästar har jag velat bygga upp ett förtroende, och det har verkligen funkat bra, jag har sett det mest hos Muni, det syns så tydligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0