Vad anser ni?

Markarbete, vad är det bland er ryttare?
Vet att det vi islandshästryttare säger markarbete då vi arbetar från marken, allstå att ryttaren står på marken och arbetar, som denna bild på mig och Muni.
Sedan är det de flesta ryttare som t.ex. hoppar som kallar markarbete när de rider "bara på marken"- arbetar volter och annat för att mjukgöra hästen.
(google bild)
Tycker själv att det är ganska självklart när man säger att man ska markarbeta hästen så ska man själv stå på marken och jobba med den. Men alla har lärt sig olika och kallar de olika. Hästen får iaf arbeta vilket som! :)
ser inget fel på det.
Men jag kallar inte det nått speciellt än att arbeta på banan eller nått?
men därför vill jag höra vad ni gör när ni "markarbetar" era hästar? :)

Kommentarer
Postat av: Alva

Enligt mig är de att man är på marken å tränar som du gör med Muni å NH :)

2011-06-23 @ 21:16:22
URL: http://alvskii.blogg.se/
Postat av: my

markarbete säger vi när vi hoppar fast inte några högre höjder. Utan bommar, och låga hinder. Eftersom jag rider på ridskola så har vi markarbete veckan innan vi hoppar :)

2011-06-23 @ 21:46:54
URL: http://monkiapa.blogg,se/
Postat av: Mattan

Ja jag säger som islandsryttarna ;)

Haha! Vi är speciella men jag tycker att det är när båda två är på marken :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0