Man ska inte rida när man är irriterad!

...Men jag var lite det igår när jag red Hausti...
Jag gjorde inget drastiskt, men ungefär det första som hände var att när jag skulle rida ut i skogen och värmde upp honom på låååånga tyglar så ville han vända hem och kämpade en stund för det! Först bara försökte han överraska mig och vända om, men han har gjort så förr så jag var lite beredd ;) Men sedan gjorde han e ny sak. Han vände om, då började jag svänga honom och skänkla bestämt, men istället för att vända så gick han rakt fram! Och rakt fram så var det ett djupt dike och en åker på andra sidan diket... Han såg uppenbarligen inte diket så han klev rakt ner i det och sedan snabbt upp på andra sidan! sen när jag började gå mot åkernt utgång (=hemväg) så tänkte han typ "TJOHOOO HEMHEMHEMHEM!" Han börjar bli lite Bangsi... Haha
Men jag kände mig lite irri på honom och vände honom rakt åt andra hållet på vägen och satte av i tölt! >:)
Hahah... man ska inte rida när man blir irriterad, då tyckte jag att det bästa jag kunde göra var att tölta honom, men sen när han var lite trött och så, så slutade han bråka! ^^
Men han var jätte snäll sen så irritationen släppte och jag var lite snäll mot honom också :)
Tjockis Hausti! ♥

Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0