Heheh...

Jag glömde bort o blogga igår och i förrgår, hade helt andra tankar i huvudet... men nu kan jag berätta om vad som händer här om dagen när jag hade varit med Hausti till Travbanan!
Allt hade gått bra, vi var på väg hem i spöregnet med en nyduschad häst i släpet. Han hade varit jätte duktig på banan, men lite lat och ganska okoncentrerad i slutet eftersom det kom dit två hästar som antagligen skulle vara med på Magnús kursen. Dom var jätte roliga att titta på tyckte han! ;)
Men sen, när vi kom körandes hemåt så kände vi hur bilen började sakta ner och det gick inte att gasa... Ungefär 200 meter från Gamla Godbyvägen var vi tvugna att stanna, då fick vi syn på däcket som var HELT förstört! :(
Det var däcket på yttersidan som var sönder, även på den sidan som Hausti stod på i släpet. Och samma sida som varningblnikersen var sönder på... Vi var tvugna att lasta ut Hausti för att kunna byta däcket eftersom det vore farligt att lyfta honom. Men det var också farligt att lasta ut Hausti på en så traffikerad väg och försöka laga däcket utan varningsblinkers på yttersidan. Vi beslöt oss fär att köra de 200 metrarna fram till Gamla Godbyvägen för att kunna lasta ur Hausti, men Hausti stod ju i släpet som skumpade något förskräckligt bakom oss när vi körde. Stackars häst!
Men efter lite om och men så var Hausti urlastad och däcket var bytt! Men ett stort projekt var ännu att vänta... Hausti måste tillbaka in i släpet också! Det kostade oss ungefär en halvimme. Och jag fick verkligen se Haustis ihärdiga, bestämda och bångstyriga sida! Han ville verkligen inte ge upp, men det slutade med att han stod i släpet, efter ett antal stegringer och sånt... Och alltså det var ju inte jag som lastade honom, hans ägare gör det eftersom hon vet hur han kan vara! :s
Men jag avrundar berättelsen här och säger att vi alla kom hem oskadda! :))

Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0