Full rulle

Idag så sov jag lite länge, lite för länge en vad jag har tid med, inte bra inte bra...
Men jag var till Muni just, och tänkte först att Cia sku longera och jag sku sitta på, men Cia måsta äta, så då red jag runt på volten i bara grimma, Muni lyssnade riktigt bra, använde bara sätet, och de lyssna han riktigt bra på. Han flytta sig bra för skänkeln och allt, flytta baken lite, och sedan frambenen o.s.v. även lite skänkelvikning gjorde vi, jag är så glad över att han är så positiv att arbeta och så känslig, man lär sig så sjukt mycket med honom. Busade lite i trav sen runt volten, han arbeta t.o.m. lite i form i traven. Och jag red då inte barbacka hahaa^^ har sådan dålig balans! Jag har nog ridit barbacka på honom nån gång, och sedan med en lite "läderlapp" som ja säger då, och säkert många flera? - utan stigbyglar. Men jag rider helst med sadel eller nått eftersom jag inte vill fara av honom, när jag har så dålig balans, och när han är så himla känslig så bara att jag nuddar honom eller nått med benen så kan han ta det som om vi ska fara fort fram, ni fattar hur jag menar eller?  Det är ända nackdelen med känslig häst. Och att han kan se "spöken" lite här och var.
men han kändes riktigt goooo och mysig, stod och borsta en stund, och gav lite mums mums åt honom! :)
Och så fick Dimbra och Muni en "ny hästkompis" *host host* nääe skojja, Freyja har börjat klia sig lite, så vi satte på exemtäcke på henne, så nu är hon 3-färgad! :) rödblack-vit-svar/brun? Freyja är ju importerad från Island, för mååååååånga år sedan.
Tog förut kontakt med Styrmir Arnason, som tävlade Freyjas pappa, Bodi Fra Gerdum, och frågade lite om Freyja, och han kände igen henne hihii^^ Fast han hade inte några bilder på henne :/
men jajaa, egentligen har jag inte tid att skriva en massa här? för jag måst snart äta middag, jaaaa jag vet redan? Men ska på träning, och kl. 17.24 ska jag tävla, och de håller på i ca. 2h? sedan blir det fotbollsmatch kl. 20.00 far vi iväg från sund, och ska och spela på Nabben, har hört att den planen inte är så bra.... Men de laget vi ska möta är sjukt bra! De har massa Ifk spelar eller ÅU spelare? Det är ganska fusk, att sånna får spela i korpen... Men jajaa, vår taktik är alltså att köra tufft och starkt och fälla alla vi ser! ;) Dock vet jag inte om jag kommer våga det?? jag är så liten hihii^^ FC FC heter laget vi ska möta!
Och vi har inte fått våra speltröjor ännu, så det blir att spela med vita tröjor istället..
Men suck vad jag ska skriva... jag måste verkligen dra nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0