Fail x2

Nå... då var det ju så här att jag gjorde två debuter igår...
1. Ramla av i vattnet
2. Ramla av Hausti
Hahaha! Vi var ute och red, jag på Hausti, Jenny på Öska, Elin på Feimin och Carro på Jalle.
Hästarna var pigga som TUSAN! Speciellt Öska och Hausti...
Jag var ju såklart barbacka också eftersom vi skulle ner och plaska i vattnet med hästarna. Bara gå runt lite, alla hade ridkläder på sig, jag hade ingen aning heller om Hausti gillade vattnet eller inte. Men han älskar det visade det sig!
Men vi började med att hoppa av hästarna och ta av oss skorna, ifall någon häst ville rulla så att vi skulle slippa blöta ner skorna. Sedan var det bara att gå ut i vattnet!
Jalle och Öska var först i, Hausti var livrädd för vågorna så jag tog det lugnt med honom och lät honom stå och snusa lite vid strandkanten. Men efter nån minut bara så plaskade han glatt runt han också! Men Feimin gillar inte vatten så hon och Elin tittade på.
Efter ett tag när vi hade plaskat en stund, så började Öska krafsa med hoven i vattnet. Jenny blev rädd då för att hon skulle rulla sig och sa att det kändes som om hon gick ner på knä!
Då skrek Jenny till och Öska sprättade upp ur vattnet, Hausti gjorde en hel omvändning i vattnet, jag tappade balansen men lyckades hålla i mig till strandkanten så jag for bara i med benen som tur var! Men jag blev rejält sandig och blöt ändå...
Och eftersom jag bor nära kunde jag springa hem och byta kläder innan vi red tillbaka! ;)
Hästarna var dock SJUKT pigga på hemvägen! Vi bestämde oss ändå för att trava lite, då ville Elin vara först med Feimin så att hon inte skulle få vägdamm i sig eftersom Feimin är dammallergiker. Feimin travade och jag skulle tölta efter med Hausti, men vi hann inte tölta länge... Hausti verkade jätte irriterad på att jag höll in honom och började bocka som en besatt! Jag var inte alls berädd på det, lyckades hålla i mig och lägga mig på hans sida så att jag landade bra, men landade på samma höft som förut och skrapade hål både på armbåge, lår, knä och ridbyxa! :(
Vi skrittade hem hela vägen sen, hade inte gått att ta ett steg trav utan att alla hästar skulle skena hem...
Dock blev Hausti och Öska lite i förväg eftersom de var piggast, sedan när vi stannade för att vänta på Elin och Carro så fick vi höra att Elin hade åkt i backen!
Vilken ridtur alltså! ;) Även Jenny hade klivit på en vass sten och fått ganska djupa såt i fotdynan såg det ut som...
Nya tag ikväll tror jag!
Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0