Dagen

Håhååå... steg upp tidigt imorse! :S
kl. 07.45 steg jag upp och åt frukost, sedan åkte jag med pappa in till stan, fast jag hoppade av vid travbanan och kollade på kursen. Riktigt trevligt, och lärorik kurs, skulle gärna ha varit med! :)
De jag absolut skulle behöva hjälp med som de tränade mest med Magnús så var markarbete, Muni tycker inte alls om när man gör det på hans högra sida, han blir stillastående och förstår inte vad han ska göra.
Det som händer då Muni inte förstår nått och man verkligen försöker visa honom, då blir han sur och irriterad, och försöker maska sig ur det hela. Sedan blir han helt fryst men darrar på hela sig, och blir stel som en pinne, och mitt i allt kan han explodera och flyga åt helskotta... xD
Det är just därför man måste vara väldigt tydlig med hjälperna, det är super viktigt med Muni, annars förstår han inte.
Men jag åkte ut med Anna sen till Cia och for ut och red med Muni, tog en kort runda, sedan på åker och arbeta honom, testade de där Fanny och Seimur gjorde lite. Jag märkte då inte så stor skillnad hahaa, lite då i galoppen.
Och jag är stolt över lilla Muni som kunde ta de lugnt i alla gångarter på åkern! :)
Han brukar alltid stressa i galoppen, men denna gång gick de super i båda varven, red på volt alltså! :)
Traven var han lite okoncentrerad i för att vi hade massor av brömsar runt oss, och de bet på Muni lite på huvve och under magen, så de var inte så kul för Muni. :/
Men jag ska fara nån dag och köpa effol nån dag! :)
Och efter Muni så tog jag Freyja och mark arbeta med henne i 10-15 min, jag tränsade ju i hagen på Freyja, och då kommer Dimbra och undrar när det är hennes tur och börjar nafsa och sätta bettet i sin mun hahaa, asså tränset hängde över armen på mig, och dimbra nyfiken ska undersöka allt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0