Äntligen hemma efter en dag på tävling i Sverige

Jadu äntligen hemma, det tog sitt lilla tag hehee... men är sjukt trött och de är ett måste att blogga! ;)
Steg upp vid 6.30 imorse, plattade håret, packade de sista lite snabbt, gick efter Muni från hagen som inte hade rullat sig 1 ända gång, duktig ponni. Han kände på sig vad som var påväg att hända när han såg alla grejer packade och transportskydden framme, men han var väldigt snäll att lasta, lite knuff där bak bara, sen funka de hur bra som helst. Resan dit gick väldigt bra förutom 1 sak, glömde ta med min kasse med ridbyxorna i!! Och jag tror att de är så att man inte får rida i jeans, men ringde både syrrans och marika W, och de sa olika grejer, men när vi kom dit såg vi att de skulle ha en liten marknadsplats eller 1 tält bara med lite grejer, så jag passade på att köpa nya ridbyxor har behövt de länge, dock hade de inga andra än de vita som jag gillade. Men fick de för ca. 550kr, billigt enligt mig eller? Men gillar de sjukt mkt, tycker de är snyggt när de är olika färger, och när de ändå matchar. De blir inte för vitt helt enkelt. Fick i ordning muni väldigt snabbt då jag trodde att vi var försenade, men de var vi inte som tur var. Men framridningen gick ganska bra eller uppvärmningen kanske jag ska säga kände igenom honom, flyttade honom en del för att mjuka upp honom, fick lite hjälp av några personer som verkligen var super trevliga som jag även tävlade mot i samma "heat", jätte trevlig! :D Hade Seifur fra nått? hahaa^^ Väl inne på banan så fick jag super bra tölt, helt klockren! inte ett dugg travtaktig, hinner fara ett halft varv innan vi börjar och då faller han i travtakt och jag bah "shitt... :(" med ett försök till leende på läpparna, men fytusan vad fin han var då vi red in, lätt att den tölten sku ha gått upp till 6,0! Formen var på grej, takt och tempo och allt! Han var så jäkla fin, synd att jag tappade honom sen, väldigt synd, av alla 3 domare från tölten fick jag: 4,5 - 4,0 - 5,0 3,5. Suck jag var verkligen besviken där kan jag säga, vet vad vi kan prestera! och de är mkt bättre, tölt ska ändå vara en av våra starkaste gångarter! Traven kändes riktigt bra i uttagningen, dock var han ganska lång, men ingen kommentar om de på domarpappren, fick 5,5- 5,0-5,0, de kändes riktigt bra. Skritten satt fiiint! fytusan vilket flyt vi fick där, han kändes väldigt mjuk, och gjorde precis som han ska, poängen blev: 5,0-6,0-5,0. Blev sååå jäkla glad när jag såg 6:an!! Vår första 6:a, super stolt över Muni<3 Galoppen fick vi felfattning, och vissa drog av 1p, och vissa 0,5 och en 1,5... kan de inte ha desamma? men ändrade de till rätt näst intill direkt eftersom jag kom i en kurva direkt efter fattningen. men poängen blev iaf: 4,0 - 4,5 - 5,0.  Men stolt ändå, totalt= 4,8 - 4,8 - 4,6, då jag hamnade på delad 8:de plats och hamnade i b-finalen.
Tölten kändes riktigt bra i ena hörnet, men inte i andra, men fick 5,0-4,0-4,0 totalt, och de var synd att han blev så travtaktig i mellan åt, då oftast domarna tittade på oss... tyckte att de kunde kolla på de andra då hahaa! ^^
Men där kom vi på delad 16 plats, och de fanns inte någon som kom på 11,13 el. 15 plats eftersom 12,14,16 var delade platser. Jag delade med 2 andra med poängen 4,33. och 0,21p ifrån en B-final plats.
B-finalen i fyrgången gick verkligen skit! Usch de är nog den sämsta ritten jag ridit tror jag? Tölten blev inget annat än travtaktig, traven vet jag inte vad som hände med fick 3,0-3,5? Väldigt besviken över de poängen... :( Skritten blev inte heller nå bra då han hade väldigt bråttom och var väldigt irriterad över alla kryp som bet honom så han gick med benen i luften hela tiden typ... :( Galoppen fick jag rätt fattning direkt, dock tyckte jag att de kändes fel, så gjorde om den igen i samma hörn som uttagningen och fick rätt, och den kändes ganska bra, lite sämre... :/
Men hade en väldigt trött häst! Sjukt varmt var det hela dagen och muni var väldigt nöjd över dagen tror jag! ;)
orkar inte skriva mer om detta....
Filmer kommer senare, men här är några bilder
Muni nyfiken i transporten vid eckerö då vi väntar på att köra ombord
Boris är fotograf till alla bilder på tävlingsplatsen på mig och muni, han var jätte snäll och körde oss till tävlingen! :D
Gör i ordning muni på tävlingsplatsen, ser ni mina nya snygga ridbyxor? Jag lyckade glömma mina ridbyxor hemma så de blev att köpa nya ridbyxor på tävlingsplatsen och dessa var de ända jag villa ha, alla andra hade inte olika färg på mocka tyget :/ Det är en viktigt grej siddu! :)
Men gillar de grymt mkt och är sjukt sköna kostade 550kr eller nått sånt?^^
Jag och muni väntar på att få komma in på banan
Uttagning V5 trav
Uttagning V5 trav
Uttagning V5 galopp
fick först fel fattning men rätta till det direkt, jag som annars är "döv" på att känna om de är rätt galopp, men kände det direkt och blev att ändra det direkt, var precis före en kurva. så då passade jag på! ;)
Uttagning T7 arbetstempo tölt
Uttagning T7
V5 B-final
V5 B-final
Snygging till häst får pris<3
Dock hamnade jag på 10:de plats för att B-final gick verkligen super dåligt... :S
Vår bästa gångart trav som vi normail ligger på 5,0-5,5, i finalen fick vi 3,0-3,5... :(
och tölten gick inte alls, han var super trött. men jag är superstolt över honom ändå!<3
hade lite kul efteråt då mamma stod och pratade med Margona o. Candie då vi sku ta ärevarv, och jag sku ju rida sist, men de gillade inte muni + applåderna + rosetten, massa läskiga saker hände på en och samma gång. Och Candie och margona tyckte att muni såg riktigt fin ut och hade fina rörelser, så de var kul. men precis när jag sku fara iväg i ärevarvet så ställer han sig lite snabbt på bakbenen, tror de var margona sen som kommentera "Askur avkomma..." hahahaa sånna är lite små roliga ;)
närbild på munis grimma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0