Kära tomten...

...jag önskar mig ett ridhus!
Usch vilket väder, när jag fixade i ordning C, så dugga de lite smått, men så fort jag sticker iväg så börjar de ösregna, och höll på hela ridturen!
det är nu jag önskar mig ett ridhus, att rida i när de är sånt här skit väder!
Men jag började från marken, har kollat på lite övningar i "the Bible" (= Magnús Skúlasons bok), och testade lite från marken på att flytta honom, och de gick prima.
Sen hoppade jag upp och flyttade honom lite, och de gick riktigt fiiint, och red iväg ganska direkt, red en skogsväg ut mot kenny och tobias, och jäklar vad han peppade upp sig i skogen! Där kunde han inte skritta på lugnt heller hahaa, och gissa vad? Muni peppade också upp sig hela tiden vid samma stig och kunde inte skritta lugnt! ;)
Men han var en riktig "travare" idag och villa knappt tölta, bara trava trava trava, de var väldigt kul, de blev ju såklart tölt åå, men inte lika mycket som trav. Men tölten kändes bra, och inte så värst travtaktig, då han speeda upp sig så då blev den ganska travtaktig men de är bara att göra halvhalt och försöka igen.
Men ridturen kändes riktigt bra, och nu känner jag att jag inte vill gå ut nå mer idag!!! :S
-
Och kan även nämna att jag kommer ha fullt upp under de närmsta dagarna!
Fredag: "modella" och fotografera (= Öppna gårdar), Rida Calle - lite mer intensivt
Lördag: "Modella" Fotografera (= Öppna gårdar), Rida Calle - lugn tur
Söndag: Travbanan och jobba, och rida på uppvisningen m. Calle
Måndag: Skola, Dunderdans, Calle via, och fara och rida *** (och med det menas att jag kanske  senare kommer att fortsätta rida där, de är hos en i h:land som faktiskt bor VÄLDIGT nära, nån km)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0