Jättestolt

Jag är äntligen hemma efter en låååång skoldag, och då skojjar jag inte, gick från 8 - 16.
Och har även skrivit 1 prov idag, och de gick bläää!
Var på åkern hela ridpasset och han var väldigt duktig, körde longering först med inspänningar. Vad är det för nytta att bara longera om hästen bara springer runt runt? nääe här ska man arbeta ordentligt. Calli var väldigt duktig och arbetade bra med ryggen.
Jättesnygg Calle på bilden va? Det är nog bara en google bild
Hade skyddsboots fram + senskydd och viktboots 220g bak när jag longerade allt i vitt
Calli var väldigt duktig, och de känns som om han tar ut stegen lite mer i traven nu! Och han är jätte snäll att longera, som tur e. Han lär mig i longering kan man säga.
Efter ca. 30-40 min longering så tog jag bort longerlinan och hoppade upp på ryggen, och red lite, travade i volter och körde på ganska mycket. Sen tog jag av inspänningstygeln och far lite i galopp fram och tillbak och lite tölt.
fiiiinnnnnisen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0