Dagens ridpass

Trotsar förskylningen och far ut och rider, har tappat rösten igen, duktigt av mig! Och har jäkligt ont i halsen, avlider nästan...Usch gör sååå jäkla ont! Men som sagt om man far ut och rider när man är föskyld så får man skylla sig själv helt enkelt, och jag ångrar inte alls att jag for ut och red, C kändes så bra idag.
Mamma sku gå med Freyja medans jag red Calle, värmde upp på åkern före vi red ut, var där 10-15 minuter minst, och bara gjorde skritt övningar, flytta en massa, vanliga volter och 8-volter m.m.
Red med 3-delade bettet och de kändes super då de alltid har känts i början som han "biter sig fast" i vänster varv när jag ridit med rakt bett. Men han gör de inte alls med 3-delade bettet, så de känns mkt bättre och han kändes väldigt mjuk och fin. Travade lite på åkern och ett tag kändes det verkligen som om han längde på stegen lite, att de inte gick nå fortare, bara han längde stegen. Sen gick vi kompost rundan, och farmor kom även med ut och gick.
Provade alla gångarter och de satt verkligen bra, dock fick jag fel galopp 2 gånger av 3, de var kanske mindre bra, men han bytte till rätt galopp, så de är bra.
Så de kändes riktigt bra idag förutom min hals... :/
imorgon är jag helt ledig, SOFT! :)
och på torsdag och fredag så ska Liz rida Calle, och även på fredag ska calle till travis, och på lördag ÅM!
*pepp*

Kommentarer
Postat av: Helena

Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kraam

2011-09-07 @ 09:54:25
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0