2.10.10 - 26.07.11

Jag tänker försöka va stark, men det går verkligen inte! Jag trodde detta skulle bli lätt, och jag sa till mig själv att jag absolut inte fick fästa mig för mycket vid dig, dumt av mig. Jag sa att jag inte sku släppa några tårar när du far, men de är även försent, jag sa att lämna tillbaka dig inte heller var nå svårt, fel av mig.
Att en så liten och fin häst kan va så underbar? Det kunde jag aldrig gissa, hur du var i början trodde jag nog aldrig att jag skulle kunna fästa mig helt och hållet, men helt fel av mig. Du har lärt mig massor, du har visat att det inte är läskigt och hoppa 80cm, att fara till olika ställen och ändå hålla lugnet, att kunna resa med dig ända till Sverige för en liten tävlings skull? Att du kommer mötande i hagen, då jag fick be 2 till att hjälpa till att få fast dig i början.
Du har visat mig och alla andra som inte trodde att jag skulle kunna ta hand om en känslig häst, en rädd häst, en fjollig en. Du har bevisat att de har fel, du har visat mig att en häst och en ryttare verkligen kan bli 1.
Jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig, hur jag ska kunna visa att du har lärt mig så mycket, tänk vad man kan ha fel, ibland. har ni tänkt på det? Ni hade fel, vi hade rätt.
You are the only champion
Även våran sista tur var den underbaraste, den var inte lång, men det spelar ingen roll, det viktigaste var att både du och jag hade det bra. Första och sista gången red jag helt barbacka på dig, denna gång var de sista gången jag fick sitta på din rygg i din härliga tölt, i din härliga galopp i alla dina härliga gångarter, vi flög fram på vägarna.
Du är den underbaraste Muni från Yttringe
<3
Och hur det blir med bloggen, från min sida iaf, kommer det vara lite tyst. Dock så kommer jag inte sluta med hästar, och speciellt inte med islandshästar. Har nu blivit tillfrågad av 6 personer att komma och ta hand om deras hästar. Så det är ganska lugnt med hästfronten måste jag säga, det är bara att välja och braka. Att visa de flesta att vad jag kan, och de som har sett min och munis utveckling har tydligen varit väldigt intressant för de flesta, och de är några av dem som har frågat mig om jag kan ta hand om deras hästar för att jag har gjort ett sånt bra jobb med Muni.
Och måst säga tack till alla som tidigare har sagt så fina ord om mig och muni, tack, det glädjer mig att höra det! :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0