Snart ut och rida! :)

Sitter på mammas jobb, slutade tidigare idag, sjukt skönt! ;)
Bara för att våran klass är duktig och arbetar som vi ska! ;)

Men jag ska snart sticka ut till stallet, tänkt fara ut och busa med Muni, tänkt träna på galoppfattningar på promille vägen, så nu varnar jag er som ska ut dit att jag och Muni kan komma i full fräs hahaa! ;)
Chansar att jag kommer få lite passtakt i honom, när jag ska träna galoppfattningar från skritt/stillastående. Senast jag gjorde det på banan så blev han lite passtaktig så att! ;)
Eftersom Muni inte gillar att rygga, eftersom han försökte smita undan genom att stegra. Men jag kom på hur man ska slippa det, man ska leka med tyglarna lite endast och luta bakåt, inte använda skänklarna.
Då stegrar han inte, då ryggar han normalt! :) Och jag gillar då bättre de här sättet än att använda skänklarna! Eftersom jag vill inte att han ska lära sig stegra när man ska rygga honom.
Har aldrig riktigt ryggat honom eftersom när han kom så gick han framåt eller bakåt, och då villa jag endast ha fram honom, för han gick gärna bakåt när han skulle måsta arbeta.

Men btw. Ska testa bootsen på honom idag, se hur han reagerar med lite tyngd, ska ta 220g tror jag! :)
Skulle nån vilja komma med och fotografera? ;)

Kommentarer
Postat av: Alva

Jag skulle kunna komma med nån dag och fotta om du vill (=

2011-04-12 @ 16:31:01
URL: http://travmeeniskorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0