Hopptävling imorgon

Imorgon är det hopptävling, och jag är sjukt nervös! Det blir Munis sjätte gång han hoppar över hinder, så döm oss inte imorgon TACK!
han är en nybörjare och jag är en nybörjare INOM HOPPNING.
Men vi ska ändå starta i 50cm och 70cm, bara för att han tycker att de är  så sjukt kul att hoppa. Han är lite osäker hur han ska göra, men han gör på sitt eget vis, och de funkar bra tycker han.
Och jätte glad för mamma skickade nu med syrran mina grejer från hööks, som hon var efter nu i veckan!
så nu har jag mina grejer, har suttit och putsat dem nu, så att jag kan använda dem imorgon! ;)
For även till stallet idag, och pussade och myste med Munaren(fint smeknamn va?), men han va jätte goo, borstade han glänsande ren, och får hoppas att han inte går och rullar sig i nån skithög nu, funderade på att sätta täcke på honom att han sku hållas ren, men sen sket jag i det ändå, han vill va naturlig helt enkelt! ;)
men hoppas att hans man och svans är fin imorgon när jag kommer la ner grymt mycket arbete på dem, att få de rediga och rena! speciellt svansen. Men försökte få bort massor av vinterpäls åxå, och kan stå i timmmmtal och de finns ändå massor av vinterpäls kvar, de försvinner aldrig känns det som.
Stryk fleece sättet
det beställde jag inte iaf, men grimman och tränset är hemma, och jag är totally in love.
Muni kommer se super gull i det, och såklart mitt fina schabrak kommer användas imorgon som jag vann HÄR.
Älskar det kan jag ju lungt säga, men använder det endast till tävlingar och om vi tränar för nån tränare eller rider kurser, annars så tänker jag inte använda det, har andra schabrak som kan användas till det.
Någon till som ska tävla imorgon?
och i vilka klasser?
och vad är era förväntningar?

Nu får jag hoppas att ni även är med i frågestunden, vi vill ha så många frågor som möjligt! :)
Och ni som är på tävlingarna imorgon och har kameran i högsta hugg, ni får gärna fotografera mig och Muni en MASSA, vill ha bilder sen! ;)
Ni hittar mig på den "Urgulliga ponnyn" så ni vet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0