Fridas Presentation

Hejsan! Det är jag som är Frida Mattsson och här kommer en liten kort presentation om vem jag är. Jag kommer inte kunna skriva lika långt som Jenny dock. Men jag ska försöka med ett par rader i alla fall!
Jag är då Frida, jag blev 14 år den 7:e Januari i år.
I min familj är vi sex stycken: Det är jag, min lillebror, mamma, pappa samt våra två kattor Grålle och Skrållan.
G & S i sommras!

Precis som Jenny så är jag en hästgalen typ som gillar ridning och fotografering! Så jag kommer också lägga upp mycket blider här! :)
På fritiden håller jag då på men hästar, fotogrfering, kompisar och skolan då.. ungefär det vanliga. Jag rider nästan varje dag, måndagar och fredagar är jag med en kompis hos Gola och Liam:

Gola är ett piggt islandshäst sto på 14 år. Hon är en gammal tävlings häst importerad från Island, jag vet dock inte så mycket om hennes tävlings karriär. Men med henne har jag mest bara ridit ut i skogen ock lekt, har även jobbat NH och lite lätt arbete nu och då på åkrar eller andra öppna ytor. Det trivs hon med tror jag!
Liam är en tuff shettis valack i väldigt liten size! Men jag är osäker på hur gammal han är faktiskt, hehe. Men han är ungefär 11 år! Med honom så busar vi mest, kämpar med NH:n då han är en väldigt envis shettis (och han är så söt att man gör lite undantag i träningen ibland, haha!) och så har det hänt att vi har kört honom. Antagligen kommer vi köra honom mera i vår! :) Gola och Liam började jag rida med min kompis hösten 2009.
Men det är inte allt, på tisdag kvällar rider jag lektion på Hausti. Honom rider jag ett par gånger i veckan förutom lektionen också! :)

Hausti är en underbart gullig 7 årig islandshäst valack! Han bor i hagen med sina tre islandshäst kompisar i Tranvik. Honom rider jag som sagt på ridlektion på tisdag kvällar, han är en underbar häst som är pigg, framåt och har jätte fina gångrter tycker jag! Han är lagom känslig, lyssnar bra och för det mesta kan jag inte komma på något negativt att säga om honom alls! Han verkar gilla att göra sitt bästa! :)
Jag hoppas att jag någon gång kan tävla honom, skulle verkligen vara roligt! Helst skulle han vara min såklart...hehe :) Honom har jag ridit sen början av vintern 2010 tror jag.
Och sedan har jag en häst som jag oftast rider 1 gång i veckan, han heter Fogeti. har dock ingen blid av honom, men jag kan berätta att han är en lagom gammal, lagom pigg jätte snäll häst! Han gör vad han ska och en väldigt mysig barbacka-i-skogen häst!
Nå det var då en kort presentation av vem jag är och vilka hästar jag rider på. Men jag kommer säkert på flera saker att berätta i kommande inlägg. Kommer som sagt att försöka lägga upp mycket bilder precis som Jenny. Ska även släpa me Jenny eller någon annan för att fota när jag rider Hausti!
Puss och Kram, Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0