Det vanliga

Har som vanligt varit på ridlektion ikväll med Hausti, började tyvärr inte så bra (som vanligt...) eftersom jag alltid är så stressad så jag har lite svårt att hålla tider...
Men allt började idag med att jag hade glömt ridhjälmen hemma, så ag fick be min mormor att snabbt köra hem mig och hämta den. Så då hade klockan redan hunnit bli 20 i sex och ridlektionen börjar sex...
Sen så skjutsade hon ner mig till hagen tillsammans med träns och sadel.
Jag hade tagit med mig lite mums-mums åt Hausti så att det skulle gå snabbt att få fast honom, jag hade inte tid att cirkla runt i hagen efter honom så mycket idag. Men godiset behövdes inte, jag fick lätt fast honom men gav honom ändå godiset efteråt som belöning. Men tydligen var grimman för lös, för när jag drog lite i grimskaftet för att han inte ville gå, så åkte hela grimman av! Och då började allt om igen, dock var han inte med på noterna den här gången och jag var utan godis nu!
Så jag fick jobba lite innan jag fick fast honom igen och sen var det bara att skynda.
Jag kom typ 8 minuter sent till lektionen, inte bra! "/
Jag var ganska upp i varv då och allt bara fumlade och gick åt helsike i början. Hausti var dock ganska duktig och om det inte vore för mig så hade det kunnat gå bra ändå från början.
Men under den bättre delen av lektionen övade vi på lite trav till galopp övergångar. Det är en bra övning för hästar som inte har så mycket sväv i galoppen, så det var bra för Hausti! Dock ville han gena en hel del i svängarna så jag fick jobba med att han skulle gå rätt ridväg och galoppera lugnt. Det gick helt ok, vi har ju inte övat så mycket galopp, har varit mycket fokus på trav och tölt för min och Haustis del tycker jag.
Och jag har ju stora problem med sits och händer!
Ytter tygeln, räta på ryggen, bak med axlarna, använ inte tyglarna så mycket, inte låsa honom med innertygeln...
En kort lista över alla min problem! Men jag vet vad jag har att jobba på bland annat i alla fall!

Kram Frida & Hausti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0