Ledig! :)

Känns skönt att vara ledig idag måste jag säga! ^^
Ska snart sticka till stallet och rida underbara Muni, ska fara ut och rida med Janina och Wynja, kommer bli riktigt kul! :D
Hoppas muni är sitt vanliga jag igen idag! ;)
igår kändes han konstig, redan från början... han hade inte ont nånstans de är inte de... men när jag höll på borsta honom i stallet (han stod i en spilta), så höll han på svänga huvve från sida till sida hela tiden, de har han aldrig gjort tidigare, han har stått helt stilla, och har alltid kollat vad jag gör, och när jag hoppade upp och red iväg klarade han inte av att skritta han spetsade öronen framåt och inget var där? han bara trippade på där, mendas jag försökte få honom att skritta lugnt, vettefan vad som tog åt honom? när jag kom till vägen började han skrika och ha sig. (freyr stod endam i hagen, och wynja var redan ute och red).  och vid vägen blev han bara sur och tvär och villa bara vända, han tänkte gå rakt ner i diken om jag inte höll i honom. Red till syrran, och han var inte alls glad och frmåt när jag kom mot gunnarsby, och den vägen är hans favvo! O.o
Han blir alltid superglad när vi ska rida dit, och kan knappt stå stilla just där, men igår tycke han verkligen inte att de var kul. hoppas det bara är 1 gångs grej...
men idag hoppas jag att han blir lite gladare då Wynja och janina ska komma med ut och rida, kanske Musse och Freyr hänger med?! ;)
men säger som frida att de verkar ganska dött med kommentarer!! O.o
vill ni läsa om nått speciellt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0