Dag 3 – Min första häst (alltså sköthäst/foder/medryttar)

Den första hästen jag började sköta ganska ofta var då när jag bodde i prästö, då hade jag endast 200m från stallet där Faxe stod, han är fiiiin, min syster hade honom på foder förut men det var många många många år sedan! xD
Men tycker det är ganska kul, när cia hade honom på foder fick jag sitta på honom när hon longera, när jag sku få träna på att rida, och så sku jag testa på att galoppera, och så hade hon ju ett longeringspö så råkade spöet ta i baken på honom, och han sprätta iväg så då vågade jag inte galoppera på flera år! Sen efter många år så flyttade vi ju till prästö en sommar eller så? och då fick jag rida på honom igen, och det var han som lärde mig sen att galoppera! :)<3
flax
Flax<3
faxe p&aring; v&aring;ren &lt;3333
faxe på våren då han fälldre mkt vinterpäls, snacka om mysig häst på vintern! ;)
Saknar honom, måst fara och hälsa på honom nån gång. Och så skulle jag vilja hälsa på Gille nån gång! härlig häst, gille! ;)
Ni som inte vet, och de jag kommer ihåg (jag var jääääättte liten! gick på dagis / åk 1-2?). Vid sundmans där jag har Muni nu, så stod det 3 fjordingar där, Gille, Faxe och Freja. Och det var Liz och gille, Cia och Faxe och Jejja och Freja. De byggde om ladugården till ett stall, med 4 boxar, och 3 spiltor. Och snacka om bus gäng de var? så fort nån sku till stallet hängde jag med, och min favvo var Faxe! för han var coolast med sin långa pannlugg. Och jag tyckte gille hade skönaste personligheten!
Och Freja var allmänt mys! :D Och en ridtur som jag kommer ihåg super bra! då Cia, Liz och Jejja skulle rida med fjordingarna till nån åker och hoppa, det är en bra bit till den där åkern! och jag fick rida på Faxe och cia gick. Fast hon red ju åxå^^ så hoppa de lite på åkern och de ända man tänkte "åå vad kul det där skulle vara". Det var ju jätte varmt den dagen, för cia tog av sig sin jacka/tröjja och bar den, och hon gick bredvid Gille. Och han tyckte de såg roligt ut att bära på en jacka/tröjja. Så han tog den i munnen och bar den en bit, sedan tyckte han att de inte var så kul. Ganska kul att man kommer ihåg sånt där så bra! :)
Men faxe va allmänt gosig och rolig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0