Dag 2 – Presentation av min (FODER-)häst - Jenny

Ändrar rubriken lite som ni kan se? jag har ju endast Muni på foder, hoppas alla har fattat det?! ;)
Men MUNI FRÅN YTTRINGE är en isabell valack, född 2001 alltså är han 10 år, han blev inriden av Johan Häggberg
Johans meritlista finns mera punkter HÄR :
  • 15-tal SM-guld i varierande grenar, bland annat alla ovalbanegrenar
  • NM-guld i stilpass och ytterligare 4 silver i olika grenar, bland annat T1
  • 3 vm-guld, två i stilpass och ett i femgångskombination  Dessutom ytterligare två silver och ett brons.1 VM-guld i avel och dessutom ytterligare två silver.
Muni har många smeknamn: Piff/Bill/Fjollan/Mesen/Mumin/Muuunaren/Moooonaren men jag kallar honom oftast Muni när jag t.ex. ropar på honom i hagen! :)
Han är efter Askur Från Håkansgården  "Första svenskfödda hedersprispremierade elithingst" Men hans avkommor får oftast väldigt väldigt mycket vilja! Dock kastrerades Muni för han hade för LITE vilja, och ändå tycker jag att han har väldigt mycket...

(Tecken på hans vilja då han inte vill arbeta)
JUST JA!
Ni som inte vet så hade Muni 117 eller var det 118? i blup från början, om jag inte har fel så sjunker den sen när den blir kastrerad?Och det var meningen att behålla honom som hingst för de trodde att han verkligen skulle kunna bli 1:klass hingst. Tycker jag är ganska häftigt! ;)

Annars så ser Muni ut som en oskyldig bäbis, fast han har hjälpt till med mycket "hyss" hahaa^^
I hagen var han när han kom väldigt väldigt svårfångad, totalt har jag kunnat lämna tillbaka honom 3 gånger, 1 gång då det var typ 1 eller 2 veckan han var här? sen 2 gånger under vintern. Men nu är han underbar, brukar t.o.m. möta mig i hagen ibland, och förut så när jag stod redan ca. 25 meter från honom då han låg ner så steg han upp riktigt kvickt nu kan jag sätta mig ner och Mysa med honom. Muni är en väldigt stor fjolla/mes och allt annat vad man kan säga om killar *host host* ;) skojja...
Muni har fått lära sig mycket här på Åland tycker jag, han har fått lära sig hoppning (upp till 80cm), Han har säkert kunnat detta men kan kunna inte de när han flyttade hit, och det är att flytta sig för skänkeln, han fattade 0 när jag försökte göra de första gången, men de är väll att han inte har gjort de på ett tag! ;)
Och han har även fått vara på sin första dressyrtävling, inge bra resultat men de är inte de som räknades för oss den gången, de som räknades då var att de inte sku bli någon TÖLT i programet och vi lyckades! :) de var nära några gånger, men vi lyckades! :)<3
Muni är 5- gångare men riden som 4 gångare, men har börjat ta mera pass steg vid galoppfattningarna, så vem vet kanske han börjar passa hela tiden till slut?! Nää de hoppas jag ärligt talat inte på! vill rida helst en 4 -gångare som inte har den där jäkla grisepassen istället för traven! Han har så fin trav <3
Hans gångarter älskar jag, tölten kommer arbetas mera på då vi ska verkligen arbeta på takten lite och formen speciellt!
Vi har totalt tävlat 6 gånger, (alltså då räknar jag grenarna), och han har totalt hoppat 7-8 gånger? inräknat tävlingar, så ni ser vi har lixom inte riktigt tränat inför hopptävlingarna än att varit till ridhus nån gång före! ;)
Annars så är han väldigt sammarbetsvillig att arbeta och gillar att fara ut och rida, men sammtidigt arbeta, det är mycket roligare att arbeta ute än att arbeta på banan enligt honom, och han gillar bäst att ledas med bara nått runt halsen. Men dock har jag bara gjort det några gånger då han har stått nära stallet och då vi inte har måsta gå över nån väg!! Och han gillar att visa upp sig för allt och alla!(= att han drar in magen och tar större steg och vinklar huvve lite, MIN HINGST!)
Men slänger upp 3 filmer från olika klasser (hoppning 50cm, V5 och T8)
sen tänker jag inte säga mera! :)

Kommentarer
Postat av: Morgansimone

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2012-01-17 @ 08:15:14
URL: http://morgansimone.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0