äntligen hemma! :)

Ojoj, hela min dag har jag varit borta och hållit på, har inte varit hemma sen halv 8 imorse...
men det är totalt värt det, eller skolan kanske inte är värt det på ett sätt... har skrivit 2 prov i dag, en omtagning hade blivit godkänd i det ena provet men det var så dåligt så jag villa skriva om det! :)
Hann inte rida idag, men tog en longeringslektion av syrran, gick väll sådär... men man måste vara 2 som gör de, då han vänder baken utåt och bara backar hela tiden, så nu försöker arbeta att han ska gå fram lilla Muni annars så skötte han sig riktigt bra! :)<3
Har även varit på fotbollsträning, och snacka om att jag har dålig kondition! var helt slut efter den 4 övningen, de 3 första var att man skulle passa till varandra 2x fram och tillbaka på kortsidan, sedan var de att man sku fånga upp bollen på bröstet och ta ner den till foten och passa tillbaka 2x fram och tillbaka på kortsidan, sedan var de nicka och det var jag faktiskt bäst på av dessa 3 grejer! :) trodde jag sku få stora bulor och sånt, men jag träffa rätt och så gick de sjukt snabbt!
den fjärde övningen var att man skulle springa 20-30 meter med boll och passa en annan och BACKA tillbaka före den andra som man passa till, och detta sku man göra typ 10 gånger! och det stod endast 2 på varsin sida, snacka om att jag var död! för man hann inte vila nått emellan de där, och de var väldigt ansträngade för en som inte har nån kondition
sen så spelade vi lite, jag hamna på back först och det är nått jag aldrig har kunnat spela, så jag flyttade upp på mitt, nått jag är van att spela från förr! :) och såklart höger back - till höger mitt kan inte spela på vänster sida eftersom jag inte kan skjuta med vänster, skulle bli helt felvänt annars! x3 :)
Men imorgon så ska jag ta hem sadel + träns och göra rent det, så det är riktigt snyggt till helgen! ;)
och tänkte faktiskt rida i kavaj och allt sånt där till helgen! :)
och mina planer är att bara komma runt banan och hoppas få någge poäng, blir väldigt besviken om jag får under 0,5! i alla gångarter förutom trav som jag kommer bli besviken om jag får under 1,5 den är sjukt stark efter tölt, han får en fin och jämn trav och går i form i början iaf! och arbetar rätt
här går han inte i form, eftersom vi försökte bara få trav på väg hem på en åker, hur tror ni de slutar på en pigg häst då?? xD hahaa^^ såklart galopp! :)
men muni är bäst och på lördag då vi far dit med honom så kommer jag tvätta honom så han ser någorlunda ren ut iaf! :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0