En tyst minut för norge!

Alla vet nog vad som har hänt, alla sörjer vi, det är väldigt hemskt det som har hänt, läser tidningen varje dag, och varenda sida blir bara hemskare och hemskare. Jag får bilder i huvve när jag läser, och har hamnat in på flera norska bloggar, alltså bloggägare som har varit där på ön och överlevt, det är hemskt!
Jag får verkligen tårar i ögonen då jag läste på en blogg att det var en tjej som spelade död och låg under en massa lik, en av liken var hennes bästa vänn, hennes egna syster. Fattar ni hur hemskt det skulle vara, och mördaren står 3 meter ifrån och skjuter mot oskyldiga människor, han skjuter kallblodit alla.
Det värsta är eftersom detta blev en sådan stor nyhet nu, vem vet hur många sjuka människor det finns här i världen som även vill bli så känd? De sjuka människor som inte bryr sig om hur de blir kända? Det som kommer i tidningen/radion/tv:n allt de kanske vissa människor blir upphetsade över? alltså att de även vill göra nått liknande?
Tänk om detta skulle hända på lilla fina åland? "Där ingenting händer"? Man ska ALDRIG säga så, en vacker dag kanske det händer här? det är hemskt, av varje ord jag läser i de svenska tidningarna är väldigt tungt, jag blir att tänka för mycket, hur det skulle vara om jag var med där? vad skulle ha hänt? skulle jag ha överlevt? sku jag ha blivit mördad? sku jag vara försvunnen?
Be strong norway!
Vi alla sörjer och stödjer er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0