letar efter min nyckel och hittar detta...

okej asså guuud har en låda full med papper från högstadietiden, jag fattar inte riktigt varför jag har sparat allt? jag hittade bl.a. A4 x10 fullt med text om frankrike och under världskriget just om det, tänk er 10 hela jäkla sidor FULLA med text! x3
och så hittade jag ett papper jag tyckte var lite kul! ;)
" Framtidsdrömmar
Om 15 år är jag mellan 29-30 år, jag kommer ha en ridskola och delar den med min bästis Matilda. Och jag kommer även fara till Frankrike till min barndomsväg Linnea som har sitt sommarhus vid Franska Rivieran, jag och hon kommer ligga på hennes privata strans och snacka om minnena, och min man får intekomma in för henne så att han får stanna hemma! Och så har jag ett barn som får komma med. Jag själv kommer bo nära min och Matildas ridskola. Huset är gult och är ett tvåvåningshus.
-
Jag kommer att ha på ridskolan ett engelskt halvblod som är väldigt duktig hoppare och är en hingst!
-
Jag kommer även äga en Isladshäst som heter Mestur som betyder Mästare och jag har avlat fram han själv, han har i sitt släkträd med Falki frá Saudárkróki på sin fars sida och från hans mors sida Mökkur frá Varmalaek och sedan från mestur var liten har han visat upp alla gångarterna och det var speciellt rena!
-
Jag kommer även äga en nordsvenskt sto som bara är en avelshäst och Matilda kommer ha en hingst som ska bli pappa till många föl.
<3
Mitt yrke, jag kommer arbeta med en ridskola som jag och Matilda äger tillsammans, och jag far lite då och då till Tyskland och utbildar mig lite mera inom ridsport. Och nån gång ibland far jag till Island för att lära mig mera med islandshästar. Och vi har många vänner imon ridskolan, som kommer från Island så vi brukar fixa någon gång ibland att någon ridinstruktör kommer.
-
Jag bor med min man och mitt barn, i ett gult tvåvåningshus nära ridskolan. Min man är väldigt duktig ryttare också. Och mitt barn är 3 år och har en jätte snäll shetlandsponny som är 17 år gammal. Min man har en stor och kraftfull Svenskt Halvblod som är hingst och väldigt vacker, de vinner mycket inom tävlingarna.
-
Jag har inte så mycket fritid, måste ta hand om ridskolan men när jag e ledig så brukar jag fara till olika länder typ som Tyskland för att lära mig mera och utbildningen inom ridsport eller till Framkrike och hälsa på hos Nea eller till Island och träna mer inom islandshästridning. Och mina intressen är HÄSTAR!"
Och nu ska ni tänka er att jag skrev detta i 8:an
men nu är frågan tror ni att detta kommer stämma när jag är 29-30 år?
det var väldigt roligt att hitta detta brev måste jag säga, det är alltid roligt att läsa brev som man tror att kommer hända i framtiden lixom att man skriver ett brev nu och så ska jag först läsa det igen om typ  t.ex. 10 år.
Och jag kommer även ihåg under de lektionerna vi skrev dehär så i bussen så snacka jag och nea en massa om detta lixom, de där med att min "man" var portad från henne att han sku få sova på 1m2 stor "ruta"  utanför huset, och han fick inte gå utifrån den rutan då skulle neas hundar hoppa på honom m.m


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Tack :)

Jag tror jag har skrivit till dig förut va? Eller minns jag fel.. isabell hästen var inte din har jag fått för mig?

2011-08-21 @ 18:15:58
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tack!! :)

Google, och andra design bloggar :)

Googla bara på det du vill lära dig! :)

2011-08-22 @ 06:25:32
URL: http://basuto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0