Jenny glad! :)

Calles öga var helt normarlt idag, blev jätte glad! Då har jag gått lite smått oroligt under dagen och undrat hur de har varit med honom. GLAD! :D
Red iaf både Freyja och Calle, Freyja skritta jag "kompost-rundan" med, rider den oftast eftersom det tar precis 25-30min att rida den, ska på fredag rida fram och tillbaka på vägen de bör ta 30 min också, med Freyja. Annars så red jag Calle på åkern först och värmde upp honom, det var som om han först bet sig fast i vänster varv och villa inte alls i det varvet i början, efter 15-20 minuters uppvärmning i båda varven släppte han riktigt bra i båda varven, och flyttade en hel del, och han gick under sig bra. Sen red jag typ halva kompost rundan, fram och tillbaka, och så fick han trampa lite i skog, de tyckte han var skoj! :)
Testade tölta i nedförsbackarna, gick fiiiint. Mellanåt blev han lite travtaktig men då gjorde jag som jag har blivit tillsagd av Liz genom att göra halvhalter, och de lyssna han bra på, och testade att byta från tölt till trav på raksträckan, funkar fint sålänge man saktar in från tölten att de nästan blir skritt, sen är de bara att byta till trav direkt så blir de riktigt bra! :)
och var även idag till mikis häst & fritid och köpte ett schabrak, tänkte nästan köpa lindor till :3
sätter upp bilder senare på hur schabraket såg ut på honom, jättesnyggt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0