Tävlingsoutfit

Min och Munis tävlingsoutfit
Fanny är fotograf! -- > http://stalletsofiero.blogspot.com/
På lördag är det tävling igen, börjar kl 13.00
Tänkte fara dit med Muni på fredagen, men sen så såg jag att tävlingen är så sent på lördagen så vi far dit med honom då.
Men min tävlingsoutfit består ut av:
*Träns - Hööks
*Sadel - Top Reiter (vet ej var ifrån den är köpt)
*Schabrak - Jacson (Har vunnit det)
*Boots 230g fast nerklippta till 220g(/119g) - Mickis häst & Fritid
Det var de Muni har på sig, + MASSOR AV PÄLSGLANS!!! Spec. i svansen! ;)
Det jag har på mig:
*Ridskor - Hööks (måst köpa nya)
*Chaps - Vet ej varifrån?
*Ridbyxor - Kommer ej ihåg var ifrån? Har haft dem sjukt länge, flera år? och de passar fortfarande! ;)
*Kavaj - hööks, men köpt begagnad av Sandra
(de under kavajen) * En t-shirt och en tröjja det var så kalt den dan, annars rider jag endast med en vit t-shirt under den! :)
*Spö - Köpt från nån liten marknad på en tävling på Toftinge i fjol (15 augusti 2010)!^^ AND I LOVE IT!<3
*Hjälm - Hööks?
Sen var det inte mera, som vi har på oss...
men vi har alltid massor av saker i stallet t.ex.
*Vattenhink
*Morötter och annat gÖtt
*Mat till mig
*Täcke ifall det skulle behövas
*Ryktsaker
*Hästschampooooooooo
*Grimma + skaft (LÄDER OFC!)
* (om han står väldigt länge, dock kommer han inte behöva det till denna gång)
Det var nog de mesta! :)
förra veckan så hade jag skit kul åt en sak! Hausti och Muni står bredvid varandra (asså boxar bredvid varandra) och så kommer Anny och Tilda, oc tilda klappar på Muni lite sen så börjar hon klappa på Hausti och Muni blir jätte svartsjuk!
Om ni har varit in i de där stallet på travbanan de där STORA! som man använder oftast på tävlingar? så är öppningen till boxen på vänster sida och till höger är ett litet glugghål. Och denna gång så var Haustis box även på höger sida, så Muni blev svartsjuk, och stoppade ut hela nosen genom de där glugghålet för att visa att det är han man endast ska få klappa! xD Trodde nog aldrig Muni sku göra nå sånt ärligt talat! ;)
Muni är sjukt social på tävlingar och annat, och vill gärna säga hej till allt och alla, annars blir han sur! och vi vill inga ha nå sura miner på tävlingar! ;) och annars åxå!^^
Men tror att jag kommer vara ännu mera nervös än vad jag brukar vara! okej asså till gångartstävlingar är jag inte alls så himla nervös men till hopptävlingar eller dressyr fyyyyyyfaaannnnn skulle nästan kunna spy då! blir så jäkla nervös! :S
Men nu känner jag mig ännu mera nervös... för Munis ägare kommer och kollar, och ni som rider nån annans häst kanske känner samma sak när hästens ägare kommer och kollar? om den inte har sett en rida nå mkt förut? Men jag känner mig i alla fall super nervös och det är nåått jag inte får känna mig, för de smittar ju av sig direkt på Muni.
Nervös är en helt onödig känsla enligt mig... eller i vissa fall!
Men jag ska göra mitt bästa på lördag, och komma runt banan åtminstonde! ;)
Om jag får mindre än 2,5 i skritt, tölt så blir jag besviken och 0,0 i galoppen och 2,5 i traven...
Det är typ mina krav på poängen!^^
Nån som har lust att komma och fotttttta på lördag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0