Pallervant

Idag hände något otroligt, jag kom i tid till ridlektionen! Jag hade oddsen mot mig men jag lyckades!
Trodde först att jag aldrig skulle få fast Hausti! Han bara gick iväg och nonschalerade mig helt... Men till slut så tog jag fram en hö-tapp att locka med och dp var han genast med i leken igen! Men klockan hade redan hunnit bli mycket, fick fast honom 10 minuter innan lektionen. Då hade jag eld i baken kan man lugnt säga!
Jag vet inte hur jag gjorde, måste verkligen ha skyndat, men alla var kvar i stallet och väntade när jag kom! Jag fick till och med vänta på dom andra!
Riktigt stolt! :D
Men sen har jag gjort andra framsteg idag + mer saker att tänka på angående sitsen...
Jag tar det dåliga först och avslutar med framstegen! Det jag nu ska tänka på mer är att sätta fram inre höften och räta upp ryggen när jag rider. Jag liksom viker mig inåt mitten helt automtiskt... Men inte mer om det, det som var bra är att jag fick honom att trava lugnare idag! Riktigt sakta till och med tycker jag! Han är dock förtfarande lite hög i formen i traven men jag äger bara: JOBBA JOBBA JOBBA!
Det är nog det enda som hjälper.
Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0