Dag 7 – Min bakgrund

Jag har bott i Gunnarsby tills jag gick i 6:an? alltså typ i 12 år eller nått sånt, när mina föräldrar skillde sig så flyttade mamma till prästö och pappa till farmors stuga. Alltså hade ingen huset, så pappa hyrde ut de i nästan ett år. Sedan flyttade mamma och jag till sundby och har fortfarande lägenhet där, fast mamma är skriven i h:land, och jag där och bror min! :)
Pappa flyttade ihop med marika till tranvik alltså sedan gifte de sig förra året, dock inget jag gillade sådär super...
Sedan har jag bott där emellan, men har bott lite mer hos mamma än hos pappa.
Men numera så bor min syster i gunnarsby med Adam! :)
-
Min bakgrund hur jag började rida var att cia red på midgård och red faxe, så jag var väldigt mycket på tävlingar när jag var liten, och man såg mig ofta med cia och den häst hon hade eller så skena jag till de som hade flest hästar med och sånt, alltså linda karlsson och marica westerholm. Jag älskade att vara på tävlingar och längtade till att själv få fara på tävling, undrar hur det såg ut riktigt där skena jag bland alla hästar för att få komma och hjälpa nån med sin häst såsom rykta och annat. Och jag kommer ihåg att jag kallade Geisli för "indianhästen". Och att den höll på stegra och ha sig på en tävling, inne i boxen alltså! ;) Det tyckte jag var super coolt!
Min favorit bland alla hästar var Maricas Alfur, hette den så? Svartskäcken! :)
Annars så var jag med Cia, Liz och Jejja när de red sina fjordingar! :D
annars så kommer jag inte på nått att skriva! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0