Old news

Testade Anjas unghäst lite i ridhuset i onsdas, herregud vad man är van med Muni och när han kan så mycket mot Vigdis, hon är ju näst intill helt grön i ridningen! Det var då det slog mig om att det jag villa hålla på med är att rida TILL hästar inte nån inridning! hahaa^^ Det är så mycket jobb, och när man ändå inte vet hur man ska göra för att visa vad man menar.
Men annars så var vigdis super snäll och lyssnade bra på hjälperna, stannar med sitsen.
-
började med att bara gå runt lite på sidan om
Korta tyglarna lite, lite och lite mer vartefter, tills jag hade ordentlig kontakt och gick runt på en volt och 4-kantsspåret i båda varven
Skritta runt lite, och kände lite på henne, och jaaa jag vet jag tittar ner! Det har jag alltid gjort när jag rider, speciellt i början av passen då jag vill kolla vad det är jag gör, men då blir jag som en säck på hästens rygg! haha^^ Men de blir bättre och bättre kan jag säga^^
Trava kunde vi med, riktigt bra.
och jaa jag ser stolsits, ny sadel som inte var så bekväm hähää... älskar syrrans top reiter<3
Galoppa lite åå, det tyckte Vigdis var kul, det som gällde här var att verkligen få fram henne och visa tydligt med kropp och sits vad som skulle hände, man verkligen lyfte framåt. Det klickade direkt för henne där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0