Ridturen med Calle

Hann inte rida Freyja iaf, men ska göra det imorgon om inte det spöregnar och om jag är sjuk så hoppar jag över det x3 desamma med Calle, men imorgon ska jag då rida Freyja före jag rider Calle i så fall!
Dagens ridtur var riktigt trevlig, vi for ut hela gänget, jag på Calle, Liz på Heimting, Anna på Thirni och Jessica på Katla. Alla red barbacka förutom jag som red med sadel, bara för att jag inte är en barbacka typ och tänker inte rida barbacka på calle förrän jag har börja vänja mig vid honom åtminstonde. Eftersom han kan sprätta till lite då och då för ingenting? han sprätta till 2 gånger idag, 1 gång för att thirnis sadel låg vid vägkanten (bakom ett träd lite), och det var ju MEGA läskigt enligt Calle, andra gången kommer jag faktiskt inte ihåg varför? Det var typ mitt i tölten så hoppade han till för nått? Men jajaa... Han är en riktigt goo och mysig kille, och rolig att rida. Nyfiken och busig de är hästar för mig det.
Men red en ganska lång väg, och det var riktigt mysigt tränade på tölten i nedförsbackar så att jag skulle få med bakbenen bättre, och flyttade väldigt mycket. Han är ganska rolig då de första 10-20min så är han värsta nyfikna och busiga och vill gå jätte snabbt och inte alls kan koncentrera sig, men direkt efter man har börjat begära grejer och desto längre in i ridpasset man kommer blir han hur fin och mjuk som helst, lite bakom hand blir han. Men vi tränar på att försöka bara få honom mjuk och försöka hitta formen och arbeta med ryggen.
Calle är lite smårolig helt enkelt och diggar honom grymt mycket, han är så speciell på sitt egna vis!
Och det sku va grymt kul att fara på Magnús kurs i sep-okt? med honom och lägga lite pass på honom ;)
Fast vi får nog börja skynda oss att vi får upp kondisen och få honom lite smalare hahaa! x3
btw. måst väll börja ändra headern snart? eller "min" sida då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0