Trött... z z z z z

Ajaj, har fått ont i musklerna idag av all ridning... Men jag har haft jätte kul och lärt mig sjukt mycket! Har arbetat väldigt mycket med mina händer och märker hur otroligt mycket skillnad det blir på hästen när man kan hålla händerna i styr! Jag själv tycker att det blev en OTROLIG skillnad på Hausti när jag inte "pressade" mot halsen med inner handen som jag brukar göra av gammal vana, när jag även började använda innertygeln mindre, lutade mig bakåt, satte axlarna neråt bakåt och bara ledde honom med inner handen gick allting mycket lättare! Han kändes riktigt fin ett tag och jag är väldigt nöjd med honom, jag är till och med ganska nöjd med mig själv! Gick avslappnat i skritt, tölt och trav gjorde han i alla fall, önskar han gjorde så alla gånger! Bara jag kommer ihåg hur JAG ska göra så vet jag att han kan!
Känns i alla fall som om jag har varit igån 24/7 idag, om man nu kan säga så! Haha
Men som sagt:
-Stiga upp 8, äta gröt
-Upp till byn, fixa hästen
-Rida 45 min med ont i musklerna sen GY och fotboll igår :(
-Köra hem >:)
-Slöa i två timmar
-Fixa hästen, rida, fixa hästen
-Åka till finby och rida Gola med Anna
Intensivt! Men sen hem och slöa, blogga och sist men inte minst... ÄTA RÖKT ABBORRE ♥
Kommer inlägg senare med bilder, jag fotade Hausti & CO idag + Gola & CO!
Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0