Svar på tal

Nu vill jag ha ett riktigt riktigt bra svar varför man kan hoppa och varför man inte kan hoppa med islandshästar!
Och då vill jag INTE ha detta svar "För att de är gjorda så", meningen att de inte är gjorda att INTE hoppa eller nått, finns många islandshästar som verkligen är duktiga på att hoppa, och älskar att hoppa, mer än gångartsträning.
Muni t.ex. han har totalt hoppat 6 gånger i sitt liv, och jag har även frågat ägaren och hon sa att han aldrig har hoppat där, än över små diken och sånt, men de räknas inte enligt mig direkt, då jag menar hoppning tänker jag mest på banhoppning.
Muni älskar verkligen att hoppa, han kan bli skit taggad och bara stå och trippa på ställe när han ser hinder och vill hoppa, om inte en läskig banbyggare står nära hindret, då är det inte kul mera.
Vill just därför ha svar varför man inte ska hoppa islandshäst?
Min mening varför de just ska hoppa och göra annat är att de ska vara bra variation på träning, och hästarna ska alltid vara framåt och va glada och pigga när de rids, och Muni blir verkligen super glad när han får hoppa.
Och bara för att jag hoppar lite smått nån gång ibland betyder det inte att jag är en hoppryttare, de är som de som verkligen lägger ner sin kropp och själ i hoppning skulle fara ut och testa rida islandshäst lite, räknas de plötsligt till en islandshästryttare då? eller om de råkar få tölt på sin egna häst som de rider typ om nån rider en travare och får tölt på den är den personen en islandshästryttare då? bara för att den fick tölt på hästen eller?
Jag själv tycker de är skit kul att hoppa åå, och de är ju även roligt att Muni kan få göra andra grejer å, och fara ut till olika stället, jag satsar ingenting på hoppning, de ända jag tänker är mest att Muni ska få komma ut och se hur det är på tävlingsplatser och fara till nya ställen, och lära sig att man kan rida hur lugnt som helst fast det är fullt med människor och hästar överallt.

Och dressyr rider ALLA, de är ju grunden på all ridning, så den har jag inget mer att säga till om än att man kan i så fall kalla ALLA ryttare för dressyr ryttare.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Kan ni inte citera mig mera då ?

2011-04-18 @ 14:57:24
URL: http://stallsofiero4ever.blogspot.com
Postat av: Sara

Klart islandshästar kan hoppa, brukar själv hoppa med min! :)

2011-04-19 @ 17:36:12
URL: http://tjugoforstafebruari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0