Sleipner

Idag var jag och tävlade på Sleipner, men Muni. I 50cm och 70cm, som tur var så var det samma bana! :)
Men kom dock aldrig runt, han var inte alls på humör, och jag var nervös, och han var lite små stressad från framridningen. Han reagerar från alla smackningar från andra hästar, och blir att skutta runt och hoppa till :(
Så när jag skulle testa hoppa sista hindret i 70cm, vid framridningen alltså. Eftersom han rev en gång och sprang förbi det andra gången så kom jag i ganska bra takt, och så börjar hon där "banbyggaren" smacka på honom från sidan, och han reagerar ju såklart! -.-'
och skenar förbi hindret istället, ibland blir jag faktiskt trött på sånt! Men jajaa, Muni var duktig det är de som spelar roll, han försökte och de tycker jag var bra! men jag fattar inte riktigt vad som hände, för på träningarna har de gått jätte bra! han flyger lätt över 70-80cm hinder, och tar de lugnt, stressar inte.
men jajaa, nya tag bara! ;)
Fast jag får se om det blir nån hopptävling till eftersom det är gångartstävling 2 dagar efter den, och det blir nog lite mycket! ;)
Men imorgon ska jag gå ut och gå med Muni, och sen resten av dagarna ska jag träna träna träna, och låta honom vila såklart! ;) Nu ska vi träna på det vi verkligen är bra på! tölt och 4-g, ska träna lite att få med bakdelen, och att de ska bli stadigare trav + galopp! :)
NI SOM VAR OCH FOTOGRAFERADE IDAG, OCH TOG NÅ FOTON PÅ MIG OCH MUNI SKICKA DEM GÄRNA!!
till:
[email protected]
Bilder kommer upp senare, då jag ha fått bilder och så kommer de kanske upp nån film, fast det inte gick så bra! hähää^^
Men nu ska jag plugga riktigt ordentligt, har finska prov imorgon, och så ska jag ha fysiken inlämnad och den har jag inte ens haft gjord! och på tisdag är det engelska prov, och onsdag finska muntligt grejs, och på torsdag fysik prov, känns skönt!
eller så inte... -.-'
Men ska fara och träna på Avancia imorgon bitti, de ska bli riktigt kul, gillar att vara där och träna.
Nu blev ju detta inlägg skit tråkigt, så jag måste lägga upp nån bild! :)
Muni e söt! :)
Ska till stallet ikväll, och ta in hästarna, ska gosa lite med Munaren då! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0