Piggelin

Var ut och red på en riktig piggelin ikväll! Hausti var riktigt på tå, det kändes som om han analyserade var enda kvadrat centimeter av skogen! Bara utifall att det sku gömma sig en blodtörstig puma bakom varje trädstam, eller hur? Haha ;)
Så jag försökte mest få honom att slappna av, vilket var svårt då jag lätt blir irriterad då hästen stressar, inte bra. Det är något jag behöver vänja mig vid snart tycker jag eftersom Hausti är en sån fjolla ibland! Men problemet ligger allså i mig, kul att ha något att arbeta med i alla fall, eller det finns alltid minst tjugoelva olika saker att tänka på, men ändå! ;)
Men som sagt, är man stressad känner hästen det vare sig man vill eller inte, så man måste alltid vara kolugn själv innan man ens börjar fundera på att lugna hästen!
Men jag försökte också jobba lite med galoppen, vilket gick lite bra i alla fall! Ett litet tag gick han ganska fint tyckte jag om jag ska lita på mitt omdöme. Galopp är inte en av mina starkaste sidor, men övning ger färdighet..
Öska


Natinn


Mjallhvit


Hausti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0