Mycket som händer!

Heej vi ursäktar att det inte har varit så bra uppdatering idag! men för de så lägger jag upp 2 filmer från träningen idag för syrran.
Muni var lite smått irriterad, och visade sitt rätta "anlag" kanske vi kan kalla det? Han är efter en hingst som heter Askur från Håkansgården och denna hingst har haft 9,5 för vilja av 10. Och de ärver de flesta avkommor, dock så behölls Muni inte som hingst eftersom han inte hade tillräckligt med vilja, men ändå vissa stunder så kommer den fram! ;)
Och ett sätt han försöker göra fär att slippa arbeta är att små stegra sig, och de har han gjort förut nån gång då han inte har velat göra nånting och varit allmänt irriterade, kan nästan förstå honom, han har måsta varit på bana 2 dagar i rad, i dåligt väder och arbetat ganska hårt på ganska tråkiga grejer enligt honom, men lärorika.
Skulle vara kul och lätt att lära honom stegra på kommando, men jag tror inte att ägaren skulle bli så hilma glad då, hehee... Men nu tänker jag endast det som ett sätt att för honom att slippa undan träningen, men så lätt är det inte... dock är den första filmen meningen att vi ska rida runt i en fyrkant och vid varje hörn går vi fram några steg och sen backa och sen fram i tölt, för att få baken med oss!
Och har inte velat rygga Muni nånting när jag har ridit för när han kom gick han anntingen framåt eller bakåt, och de mesta var bakåt! så jag har alltid velat att han ska gå fram. Om ni förstår? :)
Tränade även lite på galopp i båda varven, och jag gjorde nog rätt med att byta varv i 4g! :) han är starkare i både trav och galopp i vänster varv, men starkare i tölten i höger.
Jag har haft väldigt fullt upp idag åxå, varit i skolan, kom hem till 2 var på mammas jobb och hälsade på min nyaste kusin som var URGULLIG! Ronjas lillsyrra (+ Mattes + Tobias + Felix)! ;)
Guuuuud vad söt hon var! :)
Och sen var jag till stallet måste mocka ALLA boxar, och ge hö åt hästarna, så det tog en stund att komma iväg, och så red jag ca. 45 minuter, kanske lite längre för syrran. Sen hem snabbt och äta och dusha och sen på möte. Så jag har haft helt smockat schema!
Men imorgon ska jag till Sverige, och göra massa kul! kommer hålla lite update på färjan om inte det gungar för mycket och jag mår illa hehee! ;)
Men hoppas att vi kan fara via H&M och Hööks, skulle behöva lite grejer därifrån, eller hööks behöver jag nog inte grejer ifrån men det är alltid kul att fara och kolla, eller jag sku behöva ett par nya ridbyxor men det ska kosta så in i *PIP*...
Men kanske köper ett par nya Converse! ;) saknar ett par blå, gröna, rosa och vita i min samling hehee^^

Kommentarer
Postat av: ronja

haha ha du inte sett snorungen förut? ;)

2011-04-09 @ 08:53:05
URL: http://ponnylyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0