Kvällsritt

Var ut och red med Carro ikväll! Så sjuuuuuuuukt fint väder! Vi tog det ganska lugnt, ganska mycket skritt och långa traver i lugn takt. Var lite strul i början bara med Fjollan aka Hausti som absolut INTE skulle gå över ett dike som var sjuukt farligt! Vem vet vad diken äter? Kanske fjollor? Haha ;)
Blev i alla fall väääldigt mysigt, övade inte på nått speciellt, utan snackade och chillade typ!
Men jag lyckades i alla fall med två saker:
1. Han travade lugnt och fint, länge!
2. Lugn galopp, inget spring!
Så lite har man ju lyckats åstadkomma!
Där emot så tog det ett tag att komma iväg idag... Han visade minsann att han inte gett dig ännu, kanske är det vår känslorna som gör att han "går tillbaka" till hur svår fångad han var förut? Tror nog så.
Innan de "flyttade" (alltså de började få sin mat längst ner i hagen istället för längst upp) så var han jätte svårt fångad, vet inte varför. För jag tror inte att han är rädd eller så och det spelar ingen roll vem som täker fånga honom. Han ska inte fast! Men sedan när de bytte matplats i hagen så blev det lättare, han blev jätte social och började komma fram till en självmant, till och med först av alla! Han kanske bara mådde bra av lite miljö ombyte? Men i alla fall så har jag haft lite jobbigt att fånga honom de två senaste gångerna jag skulle ta fast honom. Men jag hoppas att det går över, för jag verkar falla för hästar som är svår fångade i hagen... *host* Skufur *host*
Hahah ;)
Undrar förresten hur det är med honom just nu och var på Åland han befinner sig? Min gamle lurvboll skulle vara kul att trffa honom igen, bara få veta att han har det bra ♥
Två bilder på Skufur frá Sydraskördugili, saknar honom ♥

Nåja, från det ena till det andra kan man säga! Godnatt!
Kram Frida

Kommentarer
Postat av: amanda

SKufur har det jätte bra :D Han bor uppe i Eckerö hos Emma Matsson och har sällskap av en travare (Sowell) och en arab (Elmir) Travaren o Araben ägs av Elin Matsson. :) Pappa till flickorna heter Tage Matsson och är bonde. Emma är ca 23 år kanske?? :)

2011-04-15 @ 18:18:47
URL: http://trollshettisarna.blogg.se/
Postat av: Rabbit6447

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2011-06-07 @ 18:30:46
URL: http://rabbit6447.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0