Kvällen

Red som sagt lektion ikväll, det gick ganska ok, ungefär 50/50!
Traven gick inte bra, tölten gick desto bättre och efter att jag hade töltat honom gick traven bätte! Men så klart var det en häst som sprätte till och visde sitt vår humör, då tappade jag Haustis trav och det blev tölt/pass/spring :(
Skulle vara kul att rida honom i ridhuset helt utan stör moment! Inga andra hästar och inga utgångar han kan springa igenom utan hjälp! ;D
Men en sån dag kommer väl också antar jag. Om det blir att kursa på fredag så kommer vi ju bara va två stycken hästar samtidigt i ridhuset, dröm alltså! Får se hur det blir :)
Men ikväll så gjorde jag mig inte omtyckt av Hausti, skänkelvikning, 90° vinkel från spåret. Jätte jobbigt för hästarna och Hausti var inte blyg med att visa hur jobbigt det var... Vi fick till det ganska bra i början, men eftersom det  är en jobbig övning (och man absolut INTE ska använda sig av den mycket) så fattade Hausti ganska snabbt att jag tänkte fortsätta nöta med honom trots att han skötte sig fint, så han tog till ett nytt knep... Det gick till så att han
ryggade och ryggade och ryggade och ryggade och ryggade och ryggade! Jätte skönt säger han, jätte kul säger jag! *host*
Men om vi struntar i skänkelvikning och trav en liten stund nu så finns det ju alltid en skön sak att luta sig tillbaka mot när det går dåligt; Haustis tölt! Härligt!
Jätte söt ponny hest i vintras! ♥

Men i alla fall, har ännu inte bilderna av Jenny, får se hur och när det ska gå till! Men imorgon så kommer jag för hoppningsvis ihåg min kamera så att jag/Anna kan fota när vi rider Gola! :D
Nattinatti, kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0