Jennys presentation

Hejsan det är jag som är Jenny Karlsson jag blir 17 år till hösten. I min familj så är jag yngst, jag har en systen och en bror. De heter Cecilia och Dennis. Vi kan lite lätt förklara detta såhär; Först kom Cecilia den snälla lugna, sen kom Dennis den busiga, sen kom jag som är lite blandning mellan busig och snäll. Men det är sådan jag är, och ingen kan ändra på det.
Trav :)

Det jag älskar är hästar, och speciellt Muni, Freyja, Dimbra och Bangsi, och såklart min underbara familj och alla mina vänner.

Ni som inte vet så har jag hand om Alenskur tidningen, och har några bilder som ni ska få bestämma vilken som ska få hamna på omslaget.<br /> <br /> Skriv "RÖST",<br /> <br /> Du kan även skicka in din röst till min mejl: jennykarlsson94@hotmail.com<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> BILD 4Freyja e sötNi som inte vet så har jag hand om Alenskur tidningen, och har några bilder som ni ska få bestämma vilken som ska få hamna på omslaget.<br /> <br /> Skriv "RÖST",<br /> <br /> Du kan även skicka in din röst till min mejl: jennykarlsson94@hotmail.com<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> BILD 7<p><span style="color: #ff0000;" mce_style="color: #ff0000;"><span style="font-size: xx-large;" mce_style="font-size: xx-large;"><strong><span style="color: #99cc00;" mce_style="color: #99cc00;">1 år</span></strong>&nbsp;&nbsp; &lt;33</span></span></p>
Muni - Freyja - Dimbra - Bangsi

Det jag inte gillar är falska människor, och elaka, och sådana som ljuger HELA tiden.

Jag går även i skola, går första året på Ålands handelsläroverk, trivs jätte bra där. Tycker väldigt mycket om min klass. Och lärarna är riktigt bra, och trevliga, och lektionerna är riktigt chill, ibland i alla fall. Det beror helt på hur vi sköter oss vill säga.

Jag har gått i GHS (Godby högstadieskola), jag saknar verkligen min klass därifrån!! fast jag saknar inte vissa lärare, som än idag sprider skräck i skolan, GHS tiden var nog sjukt rolig, och jag skulle gärna uppleva den igen med klassen 7-9C 2007-2010, som sagt saknar verkligen GHS tiden.

Min fritid består mycket väl av hästar, och vänner och läxor och såklart fotograferar jag en hel del.

Några av mina absoluta favorit bilder som jag har fotograferat:

 

Jag har en häst på foder som heter Muni från Yttringe och är en valack på 10år, det jag har sett av honom så är han en 4- gångare. Men i hans bedömning så visar det att han är 5- gångare.

Muni blev inriden som hingst, för det var tänkt att han skulle behållas som hingst, men det blev ju inte så till sist. Han hade för lite vilja tydligen, kanske lite skönt det, har nog sett några Askur avkommor som verkligen har den starka viljan.

Muni och jag tränar väldigt mycket, det är tänkt att vi ska tävla så mycket som möjligt denna vår i både lätt tölt och lätt 4- gång.

Och så tränar och tävlar vi lite hoppning, bara för att han tycker att det är så kul, och jag tycker såklart att de är super kul.
Sleipner tävling XL-cup Fotograf @Frriiday Muni tycker de här e skit skoj!
Frida Mattsson fotograf

Muni är väldigt duktig på att hoppa, han flyger lätt över 80cm. Vi har även tävlat 1 gång i hoppning och 1 gång i dressyr, men det gick inte så bra enligt resultatet, men det följer inte jag. Det råkade ju vara så att det var stilbedömning på hoppningen så där de gick inte så bra, fick 80p, men det var 4 gången han hoppade då så han var jätte duktig ändå! fast jag tänker på vad som var viktigast på tävlingsplatsen, alltså att han ändå var ganska lugn, och ingen tölt i dressyren, och det funkade ypperligt bra tycker jag.

Vi ska även tävla på söndag (3/4), i hoppning CR i 50cm och 70cm, så de som ska dit får gärna fotografera/ filma mig och Muni.

De positiva med Muni: Att han är så otroligt snäll att rida, och vill verkligen försöka, och han skulle verkligen kunna göra vad som helst för ryttaren, han är så underbar helt enkelt, och det är ett + i kanten att hans gångarter är så underbara.
De negativa med Muni: Att han är svårfångad... -.- Han har sina perioder då han är lite mer svårfångad och lite mindre svårfångad.

Och annat intressant om Muni, han brukar kunna få sina "ryck" ibland, som jag kallar det, och då har jag även lyckats fånga det på bild:

Och före denna bild så stod de och klia varandra eller nått?
Men Muni fick en spark tillbaka, och sprang nästan upp i famnen på mig efter det hahaa!
försökte kaxa eller nått tror jag :)

Kommande tävlingar vi har tänkt vara med på:

3/4 2011 – Hopptävling

25/4 2011  - Islandshäst tävling, lätt tölt, och lätt 4- gång

7/5 2011 – Islandshäst tävling, Sverige (KANSKE)

13/5 2011 – Hopptävling, Aftonsol (KANSKE)

15/5 2011 – Islandshäst tävling, Lätt tölt och lätt 4-gång

28-29/5 2011 – Islandshäst tävling, min och Munis sista tävling tsm, lätt tölt och lätt 4- gång

Sleipner tävling XL-cup Fotograf @Frriiday Okej nu min egen åsikt om denna bild: JAG F*CKING ÄLSKAR DEN!!! :D<3 han har fin trav och jag sitter inte på en stol! :D (har en aning stolsits, håller på att arbeta med den ;) )
Frida Mattsson fotograf

Även dessa två senaste tävlingarna så kanske jag även tävlar 2 hästar, vi får se hur det blir med det.


Men detta var nog det mesta om mig och Muni, jag kommer försöka fixa bilder och filmer, från allt möjligt, hoppas ni gillar våran nya blogg!

ps. kanske ni märker så är jag en som gärna lägger upp MÅNGA bilder! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0