Har mycket att göra, men har för lite tid

Muni tycker att fotboll e väldigt intressant! ;)<br /> <br />
Usch, känner mig verkligen stressad, och då sätter jag mig här såklart? smart? NEJ! men jag känner att man måste skriva hahaa^^
Vi hade gympa på morgonen, vi var till Avancia och tränade trevligt trevligt C: dock var vi bara 4 som kom, och en av oss som kom gick ut och gå, och jag kom över fund med varför jag inte tycker om skidning iaf! ;)
De har skaffat nå nytt grejs till Avancia, de påminner om skidning, de finns 2 handtag som skidstavar ganska högt upp så ska man dra i dem, likdant när man skidar, om ni fattar? okej jag suger på att förklara.
Men jag hann lämna in fysik uppsatsen i tid! 2 minuter före deadlinen, borde skärpa mig, men jag hann, och det är det viktigaste!
Och så har jag skrivit finska prov, och jag tror jag blir godkänd, hade inte övat direkt, nått som borde skärpas, eftersom jag inte har läst finska förut, och vi går väldigt fort fram!
Men och? det där var väll intressant om min skoldag, imorgon så börjar jag 8.00-8.45, tror jag, beror på hur snabbt jag skriver provet, så kommer hem med 9:ans buss! skönt, så far jag till stallet och far ut och rider på gull heppen! :)
Känns skönt nu i slutet av perioden, och nästa period är inte så jobbig den heller! har 3 lektioner på fredagar SOFT!
Men jajaa, nog med det, detta är sjukt intressant va?!
Muni Från Yttringe<br /> <br />
Men jaja nu ska vi snacka häst
Idag när jag kom till stallet var de ännu mer översvämning än igår, så nu har Wynja flyttat till Munis box, och Muni till den tomma boxen, och Freyr står kvar. Men de var jätte jobbigt att reda ut Wynjas box som låg halft i vatten, så 1,5 skottkärror, och då packa vi på STORA lass på skottkärran, de gick åt all halm som var förstört i vattnet :S
Munis nya box tycker jag om, de enda negativa är att de är väldigt lite ljus dit, men det får man väll lov att tåla, men Muni får en ny fin box, och jag tror han kommer tycka om den. Fast nu kommer han inte kunna nosa på Freyr eller Wynja dock..det tror jag han tål.
Annars så gick jag ut och gå med Muni, det var jätte skönt! men jag va jätte trött efter avanica, så detta gjorde väll inte saken bättre? eftersom jag har mycket kvar att göra, men gick ut och gå med Frida och Anna. Frida red Gola och Anna gick med Liam :)
Jag och anna hade ett trevligt samtal om longering, och lite annat smått och gott, Och så fick jag även galopp på Muni i några steg medans jag sprang bredvid, måste testa hahaa, fast de var inte alls snabb galopp, de sku jag aldrig hinna med! men de var nå galoppsteg som jag fick in. Men jag var helt slut efter det iaf!
Men Muni tyckte det var skönt att få komma ut och gå bara.
Annars så har jag putsat Munis nya träns + lädergrimma, och så har jag gjort rent gjordarna! :) Så nu glänser de nästan! ;)
Imorgon ska jag försöka ta med kameran om det är fint väder, så ska jag fotografera en massa! ;)
Ska försöka hitta kamerasladden så jag kan lägga in massa foton! :)
medans får ni nöjja er med massor av gammmmmla bilder! ;)
Tjoho, vad tycker ni om hästen på bilden? :)
En bild jag hittade på Muni, tror ärligt talat att han var hingst på denna bild, eftersom han ser ganska ung ut på bilden och han blev inriden som hingst! :)
Muni Från Yttringe
Liz rider Muni :)
min "ridlärare" hahaa^^
Muni Från Yttringe
Rullning, se hur ren och fin han är :)
och det slutar såhär...
Muni Från Yttringe
... YES! ;D
Okej blev några bilder, från den 1:an veckan jag hade Muni! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0