Duktig pawnie

Just nu älskar jag Hausti! Haha, eller det gör jag alltid, men han var extra duktig idag på kursen! Jag red första ridpasset 09.15. Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidigt! :s
Men sen som jag brukar va så kom jag ju mins 5 minuter sent! Tummen upp för det Frida...
Men själva ridpasset gick nog ganska bra, i början var han lite lat och ville inte gå på så mycket, han var lite stressad i början också eftersom det var en helt ny främmande häst som höl på och töltade och travade när han bara fick skritta! Haha, gullefjun! ♥
Vi gjorde en övning som gick ut på att vi skrittade på en volt och nu och då bara flyttade hästen ett par steg åt sidan. Förs gjorde vi övningen i bara skritt, sen började vi gå fram i trav med hästarna efter att vi flyttat dem åt sida, bara ett par steg, och sedan sjorde vi samma sak i skritt och tölt! :)
Hausti var ganska duktig på det, han fattade snabbt att han inte kom undan, för han ryggade en hel del e början för att komma undan, men sen gick han jätte fint!
Jag ser verkligen fram emot nästa pass. Ridinstruktören var jätte bra också tyckte jag, hon var kunnig och förklarade bra vad man skulle göra.
Ska ut och rida på Hausti lite före, typ ta en liten galopp för att han ska va laddad och ha ordentligt med energi sen när vi ska börja rida, så får vi ut så mycket som möjligt av lektionen!
Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0