Dagens ridtur

Idag var jag och red ut med Muni, red till Gunnarsby för att syrran skulle hålla en lektion för mig, men hon hade inte tid iaf när jag kom dit, så jag red runt den vanliga rundan som går där, och så tog jag några skutt över ett 50cm hinder jag byggde upp av 2 pallar och en kratta. Muni kom över de lätt, men han var lite skeptisk om den ena delen av krattan för den hade sån konstig färg tyckte han.
Men när jag skulle rida tillbaka så såg jag att han hade tappat en sko, så jag fick leda hem honom.
Han hade alla skor på sig före jag for ut, för Jejje hjälpte mig att få bort broddarna på honom, fick dock inte bort alla broddar, de satt fast... x3
Så nu blir de nya dojjor på tisdag, så nu får Muni leva livet i hagen, med lite pyssel dagar
Och jag kommer få extra jobb imorgon då Muni inte är isabell mera... han är svartskäck nu, så ni bara vet...
Så ni inte misstar er när ni far förbi hagen! hahaa^^
Jimmy skrattade åt honom, eller kanske lite ondskefullt att jag fick extra arbete... hahaa, men han är söt som svartskäck när han bara går i hagen, sen när man ska göra rent honom, så är han inte så söt i de mer... x3
Hästarna måste ha varit glada att få komma ut imorse, eftersom de kom ut först vid 14-tiden igår, då Emilias pappa hade glömt att släppa ut dem, stackars hästar! Inge morronhö, de brukar få komma ut vid 7 tiden annars...
Tyckte synd om dem.
Men Wynja höll på sparka ut dörren vid hennes box och när jag släppte ut henne så dundrade hon ut, man hade inte velat stå i vägen där heller... hahaa! ;)
Men de var jätte nöjda att få komma ut då! Och alla fick lite extra gott sen ;) Morot MUMS!
Så ni vet att de kanske inte blir så mycket uppdaterande från min sida om ridning och sånt tills på tisdag! :)
Snacka om att jag kommer ha en pigg häst på onsdag! :S
Vilket tråkigt inlägg med bara text! D:
Nänu får de bli nån bild! :D
Fina vinterbilder då man undrade när våren skulle komma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0